Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Saken er det at minsten har blitt syk, og jeg må være hjemme fra jobb. Jeg skal egentlig jobbe tilogmed lillejulaften, og jeg har "offet" meg litt pga det. Alle de andre på jobb har en fridag denne uka før julaften, mens min fridag faller på julaften. Så har da "offet" meg litt om alt jeg skulle ha rukket. Nå har da minsten blitt syk, ligger med 40 i feber, så han kommer seg nok ikke i bhg i morgen heller. Far i huset var syk selv fire dager forrige uke, og ønsker ikke å være mere borte fra jobb nå. Jeg har en sykedag dette året, så er ikke slik at jeg er mye borte. Men føler veldig på at jeg blir hjemme, nå som jeg på en måte har ønsket meg fri. Hadde dere tenkt noe på det, om dette var på deres arbeidsplass?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Nei ikke hvis du ikke har for vane å være syk på beleilige tider. Men hvis du hadde vært av typen som ikke går glipp av en eneste egenmeldingsdag og som gjerne legger all sykdom inntil helgen for å få langhelg så ville jeg nok tenkt mitt...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Du kan vel ikke for at barnet ditt er sykt. Dette er influensatid nr. 1, ingen kan noe for det=)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Vet du hva, jeg skjønner faktisk godt hva du mener! Jeg ville ha følt meg litt "beklemt" i din situasjon, men som de andre sier her: Det er ingenting du får gjort noe med fra eller til. Minsten er syk, og sånn er det bare. Du får heller se om du får sagt noe om det når du kommer tilbake på jobb da vettu, hvis det passer sånn og hvis du har kolleger som er greie å prate med. Noe som at: "Huff, jeg følte meg dum da meg måtte bli hjemme med sykt barn, jeg som hadde offet meg fordi jeg ikke fikk en fridag før Jul..." eller noe i den stilen. God Jul, og god bedring til Minsten! ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Skjønner godt hva du føler jeg. Jeg skulle egentlig jobbet igår og idag denne uken, vært backup for ei som er på ferie, og så ha fri resten. Så ble jentungen syk torsdag og fredag, og nå er jeg syk.. Resten har jeg jo fri.. Føler meg ikke akkurat så smart, men hva skal man gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå