Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sååååå tett i nesa! INGENTING som hjelper. Har prøvd saltvannsspray, og så har jeg ei saltvannssprøyte der jeg spyler saltvann gjennom nesa, jeg har prøvd Rhinox og Otrivin. Men INGENTING hjelper. noen som har tips? Jeg får HELT panikk når jeg ikke får puste ordentlig.

11 dager til termin. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dampbad hjelper meg noenganger....

Ha veldig varmt vann i vasken legg ansiktet over og håndkle over hue. I løpet av 5 min så løsner det ofte opp litt. Det er et helvete å være tett i nesa.

Hilsen ei med rhinitt....

Skrevet

Det skal jeg prøve! Takk for tipset!

Håper det kommer flere tips også.

HI

Skrevet

har du mentholatum salve eller noe annet som har menthol i seg? lukt på det, kan hjelpe.

dampbad er også effektivt.

nesespray med menthol?

i hverste fall lukt på salmiakk.. det klarner opp

Skrevet

Du er tydeligvis helt idiot HI. Du er tett i nesa og gravid. Har du tenkt over tanken på at det kanskje er HORMONELT? jeez.. Og å lukte på salmiakk..need i say more? ..

Skrevet

Du har hovne slimhinner pga hormonene i kroppen. Du kan bruke all verdens sprayer og det eneste som nok gir varig lindring er å føde. Trist men sant. Jeg anbefaler deg, først som sist, å lære deg å puste gjennom munnen.

Hilsen en annen en som nesten var tretti da hun innså at tett nese ikke er livsfarlig/grunn til panikk.

Skrevet

Ha et par dråper peppermynteolje i dampbadet. Det renser enda bedre :)

Og spis masse C-vitaminer (ca 1000 mg/døgn), for å hjelpe kroppen å ta knekken på basiluskene :)

Skrevet

Utrolig unødvendig tone 14:51!!! Herregud! Jeg skjønner jo at det er fordi jeg er gravid da ditt fehue! Jeg lurte jo ikke på om HVOROFR jeg var tett i nesa vel???? Jeg lurte på om noen hadde tips som kan hjelpe meg til å ikke være så tett i nesa!

Og jeg kommer nok ikke til å sette meg å lukte på salmiakk altså!

HI

Skrevet

Skjønner den. Har sliti med tett nese massevis før. Har hatt operasjon pga det også. Vet at det ikke er grunn til panikk egentlig, men det er andre omstendigheter som gjør at jeg får det. (Ei mor som døde for ganske kort tid siden som ikke fikk puste pga kreftsvulst som tok all plass inni henne. Vet jo at dette er noe helt annet, men likevel så kommer panikken snikende)

Husker etter førstefødte også at nesen var åpen nesten i det snuppa var ute. Skikkelig snodig. =) Får vel bare smøre meg med tålmodighet de siste dagene da... =( Kjenner jeg fortsatt er litt irritert av svaret til 14:51, men det er nok hormoner det også ;-)

Skrevet

14:51: Du må være helt borte. Er du den samme som kommenterte i den ene tråden ang utbetaling fra Nav eller?

Etter det du skriver, så må jo jeg være helt idiot. Jeg er nemlig i uke 28, og har verken lest eller hørt noe om at man kan få tett nese i svangerskapet.

Må seriøst være lov til å stille helt normale spørsmål her inne, uten å bli kalt det ene og det andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...