Gjest To stjerner Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Dere som har fått eller er på vei med tredje, lurer på noen saker! Hvor gamle er de eldste? Hvor opplagte følte dere dere da dere bestemte dere for tredje? (Jeg sliter med energien og er redd jeg ikke vil orke en til) Jobber dere fullt eller redusert/hjemmeværende? Dere hvor minstemann er litt eldre, er det mye forskjell på to og tre etterhvert?
Ksenia & Anjem Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Har du noe tid til overs? Hvis ja ville jeg gått for nummer tre, er svaret nei ville jeg hatt de barna jeg har. Hvis du sliter med energien er det vel neppe så lurt å få enda en?
Seriøst Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Hei! Her er eldstemann 5 år, og mellomste 3,5. Vi fikk to tette gutter, og jeg jobbet 80 %. Vi valgte å gå for nr 3 også, og hun er 9 uker gammel nå. Alt var på stell før jeg ble gravid med jenta, vi hadde kontroll på alt og det føltes ikke tungt å ha to små gutter. Nå derimot, lengter jeg tilbake til den tida med kun guttene Men det er fordi vesla har slitt med kolikk og dermed skreket myyyyyye, og vært mye urolig. Jeg er heller ikke noe "babyperson" som syns baby tida er så koselig, men igjen er dette fordi jeg ikke har hatt rolige, "snille" babyer. Jeg rekner med at ting vil roe seg og bli bedre om noen mnd, men dette er helt klart siste ungen vår! Jeg syns det har vært rimelig tungt desse 9 ukene. På en annen side har du en venninne av meg, som har fått barn på samme tid som meg. Hun fikk da også nr tre nå, og for henne har det gått som en drøm. Jenta hennes sover og spiser, og sover ennå litt mer. Aldri noe skriking der!! Det er klart at med en slik baby er det jo ikke noe problem Viss du ikke føler deg helt opplagt nå, så kan det kanskje være en ide å vente litt? Kommer også litt an på hvor gamle de to du har fra før er. Her er jo guttene såpass store at de mestrer det meste selv, men jeg føler likevel på den dårlige samvittigheten fordi de ikke får den oppmerksomheten de fortjener. Men alt dette er jo bare for en periode, det går jo over!
Gjest To små gull♥ Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Vi har 2 barn på 2,5 og 1,5 år. Skal prøve på nr 3 til våren tenkte vi. Jeg merker jo også at jeg er mye sliten med to små, men alt i alt går det veldig greit:-) Jeg har nok av overskudd til ungene, er vel heller verre med husvasken hehe. Men vi ønkser oss 3 barn, og har lyst å ikke trekke babyperioden utover for lang tid. De fleste 3 barnsforeldre jeg kjenner syntes ikke det var så hardt å gå fra to til tre barn, en er jo midt oppi det uansett. Jeg jobber 100%, skal nok gå litt ned i stilling etterhvert.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Vi har to jenter på 4år og 2år. Er nå gravid med tredje, blir visst jente denne gangen også Synes ikke det er så stress med to barn, blir jo enklere etterhvert som de vokser opp også Kommer nok til å bli uvant med tre barn, men ting går seg til:) Storesøstrene kommer til å være 5 år og nesten 3 år da babyen kommer så det blir jo ikke sååå tett heller. For tiden er jeg hjemme, arbeidsledig. Regner med at jeg tar de siste eksamene mens jeg er i permisjon med babyen og antar at jeg kommer til å jobbe ca. 80% etterhvert
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har 3 barn å har altid sakt at det får jaggu holde, MEN gitt hvem som har lyst på enda en....... jo det er vist meg det! haha de elste mine er strax 7 og minste er 11mnd. merka egentlig ikke noen overgang fra 2 til 3..... Mulig man merker overgang fra 1-2 men det har jeg aldri opplevd gitt Vent litt om du føler energien ikke er på topp akkurat nå. jeg tenkte ikke tanken på flere barn før de elste ble 5.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Heisann:) Her har vi nr 3 magen. Eldste er 3 år og 4 mnd og yngste fylte akkurat 1 år. Vi jobber begge 100% og det går faktisk veldig greit:) Men å være gravid med nr 3 har vært litt slitsomt i den forstand at jeg har vært fryktelig sliten og en del kvelder har jeg vært helt utslitt. Fikk sjekket det hos lege og jernlagrene mine var visst ikke så mye å skryte av;) Så nå prøver jeg å bygge dem opp igjen. Har noen gode dager, men innimellom, som idag, er jeg helt utslitt igjen. Nå er det jo en del som skjer opp mot juletider osv, så jeg håper det bedrer seg litt når julestria roer seg:) Vi gleder oss veldig til sistemann skal komme i juni! Ja, for dette blir sistemann for vår del. Vi var litt i tvil da vi diskuterte det, men vi ble enige om at vi kjører på og prøver å få småbarnsperioden så tett som mulig for vi innbilte oss at det ville bli mer slitsomt å venne seg til baby igjen om vi ventet i flere år før nr 3 kom. Om overgangen fra 2 til 3 er stor må du spørre meg om igjen etter juni en gang;) Lykke til med avgjørelsen!
3småtroll♥ Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Vi fikk to tette (13 mnd mellom) først og jeg sa til alle at vi ikke ville ha fler enn 2 barn! Men da jentene hadde blitt litt større så kom lysten på en baby over oss likevel gitt:) Lilleknott kom til verden da jentene var 4,5 og 5,5 år gamle og det har gått såååå bra! 3 barn er akkurat passe for oss:)
Tante Blås Squaw Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Her er Felizia 12 år, Fabian straks 4 år, og Bella 4 mnd. Jeg følte meg ikke superduperopplagt da vi begynte å planlegge nummer tre, men i grei nok form. Jeg har dårlig helse, så vi snakket mye om hvorvidt det ville bli for mye med enda et barn. Jeg er hjemme på heltid, ufør pga helseræl. Blir sliten selv om jeg ikke har en jobb å følge opp. Nå er Bella bare 4 mnd som sagt, og foreløpig går det helt knall ) Felizia elsker å leke med og passe på de to minste. Fabian er begeistret for lillesøsteren sin, men er også sjalu og trassig i perioder. Regner med at det kommer til å være sånn noen år framover ;o) Vi har oppdaget at vi ikke har ork til barn nummer 4, så vi stopper nå.
gerd Skrevet 21. desember 2010 #10 Skrevet 21. desember 2010 Mine er 7, 4 og 2. Mannen jobber vanlig full uke. Jeg jobber 50 timer i uka. Han tar de om morgenen. Deler på kveldsstellet. Lite fritid på alle, men vi liker å være hjemme. Gubben trener et par kvelder i uka. Jeg jobber alltid en kveld i uka eller helga i tillegg til de vanlige fem dagene. Jeg skal trene jeg også - når jeg finner ut når det kan passe... Mer klessvask og mer bagasje - ellers ikke den store overgangen fra to.
Lammelåret Skrevet 21. desember 2010 #11 Skrevet 21. desember 2010 snakk.klikk.no/flere_tema1/.../f-248-lger-du-trebarnstrenden.aspx Her er mine tanker.
Lammelåret Skrevet 21. desember 2010 #12 Skrevet 21. desember 2010 http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/archive/2010/07/14/f-248-lger-du-trebarnstrenden.aspx - aktiv link nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå