Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 ? forklar fra begynnelse til slutt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Tar frem en stor gryte. Har i 250 g mandler, 250 g sukker og en liten dl vann Koker opp påmiddels varme og lar det koke i vei i ca 15 min...? På et tidsunkt slutter massen å være vassen og løs og mandlene blir blutselig tørre og ser gråbrune og skikkelig ekle ut. Når man når dette tidspunktet, må en røre hele tiden. Tilsett ca 1 ss smør og rør godt. Etter litt blir mandlene mer og mer blanke, og når de fleste er blanke, så heller jeg hele massen over på bakepapir og skiller dem fra hverandre med to gafler. IKKE ta på massen, det er glovarmt. Når det er blitt nok nedkjølt,kan du skille/knekke fra hverandre de du ikke fikk skilt med gaffel.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Å, glemte noe! Tilsett 1/2 ts med vaniljesukker og en 1/2 med kanel i starten, da blir de ekstra gode
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 takk takk! men skal man skrelle mandlene først?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Nei, det trenger du ikke. Jeg har aldri verken skrelt dem, eller ristet dem, og synes de smaker fantastisk likevel. Blir spurt hvert år om ikke jeg kan lage til både det ene og andre, så er ikke bare jeg som liker dem
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 Hvis du liker dem sprø bør du riste dem først, det liker jeg best. Men vil du ha dem litt mykere i konsistensen er det bare å ha dem rett i panna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå