Gå til innhold

Nå gidder jeg ikke mer!! (ADHD)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det én ting jeg har valgt å være åpen om i mitt liv, så er det det faktum at jeg har ADHD.

De som er sneversynt, ikke vet hva ADHD ér, og mener alle har feil diagnose. De mener at jeg burde skjemmes! De mener jeg ikke skal si noe, fordi jeg kan ikke bruke det som en unnskyldning!

Jeg bruker det aldri som en unnskyldning, men vil forklare hvorfor jeg har vanskeligheter med å holde kjeft, med å sitte i ro. Rett og slett hvorfor jeg er unormal til tider.

De/dere får meg til å føle meg liten. Jeg føler meg ikke verdt noe i det hele tatt! Og det er helt forferdelig. Serlig når jeg har den typen ADHD som går i angst og depresjon.

Jeg vil egentlig bare at dere som ikke aner hva ADHD ér, skal holde kjeft, og ikke såre andre på den måten dere gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff.. høres ikke bra ut,.

jeg ble selv testet for adhd i min ungdom,. hadde det ikke,. men har hvert borti mange som har det..

jeg skjønner godt at du føler det slik,.

du får bare tenke at de vet ikke hvordan det er å ha det, og da er det veldig lett å åpne kjeften og si ting som ikke burde hvert sagt..

Skrevet

*goood klem til deg*

Har ikke adhd selv, men mannen min. Syns det er fryktelig trist at du blir behandlet sånn du gjør, av andre mennesker..

Desverre tror jeg samfunnet blir mer og mer kynisk. "Alle" som er uføretrygdet svindler o.s.v. Og adhd er ikke en diagnose men en unskyldning. Og alle som sliter psykisk må bare ta seg sammen.

Prøvde en stund å være åpen om mine egne psykiske problemer. Det kostet meg jobben og 90% av det jeg trodde var nettverket mitt.

Du må bare prøve ¨å heve deg over dem og kommentarene, og heller gi dem sympati for å være så uvitende. Mennesker som lever i en overfaldisk verden kan ikke ha hatt store problemene i livet sitt. Så da har de heller aldri lært å forstå de som ikke er som dem.

Neste gang noen sier noe til deg, ta på deg selvtillitten og si rett ut hva du mener om deres kommentarer. Det er du som sitter med kunnskapen. Ikke dem!

De skulle bare visst hvor mye krefter adhd kan kreve av en person. De har jo bare rett og slett ikke peiling.

Skrevet

Helt enig.

Forstår ikke hvorfor folk ikke kan la den debatten ligge.

Skrevet

Jeg har adhd. Jeg forsto dette ganske tidlig, men så andre som hadde fått satt diagnose og hvordan de ble behandlet, og valgte derfor å bruke mange år på å gjøre alt jeg kunne for å skjule at jeg hadde det. Helt til jeg ble voksen. Da fikk jeg diagnosen, i tro om at en voksne med adhd ville bli bedre behandlet og forstått. Men det stemte ikke. Jeg angrer på at jeg noen gang fikk diagnosen. Skulle bare fortsatt å skjule det, selv om det har betydd null nettverk og ekstrem ulykkelighet fordi jeg ikke har en eneste i livet å snakke med. En diagnose er stigmatiserende. Det var bedre å bare være "hun rare" på skolen, enn å være en adhd-unge. Adhd stempelet er tungt å bære, og ingen kan forstå om de ikke har vært der selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...