Gå til innhold

Nå er det vår tur til å prøve :) Flere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg til å tilbringe litt tid her inne igjen :) I natt var første forsøk på nummer to, og selv om forhåpningene er små på å få det til sånn med en gang, så er vi i allefall i gang ! For en lettelse, og for en glede :) Andre i samme båt? Alltid hyggelig å ha noen å skravle med, og følge opp !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy!:)

Vi prøver også på nr 2 nå :)

Jeg har ikke fått mensen tilbake etter pilleslutt, men vi kjører på likevel, så får vi bare se hva som skjer ;)

Tok det lang tid forrige gang for dere da?:)

Skrevet

Så bra at vi er flere :) ble gravid på p-piller, men mista en spire i uke 11, men ble gravid ved første anledning etterpå, så da gikk det igrunnen veldig fort ! Mistenker derfor at det vil ta tid nå, er vel begrenset hvor heldig det går an å være... Lenge siden du slutta på pillene da, og kan jeg spørre hvor gammel knøttet ditt er? Gullungen vår blir snart to :)

Skrevet

Prøver her også ;o)

Nestemann blir mitt tredje barn og samboers første :o)

Vi har en sa bak oss, men håper på en liten spire som setter seg fast snart. Så fort som mulig ;o)

Skrevet

Jeg sluttet på pilla 15.november, så er ikke så lenge siden :)

Fikk forresten mensen idag (kjempeglad!!), så om noen dager går vi inn i andre prøveperiode :) Gleder meg! Er liksom litt greiere når en har fått mensen tilbake, så en vet at en har fått eggløsning igjen :)

Datteren vår er også snart 2 år faktisk, så dette blir jo spennende!!:)

Tieran: Håper spira setter seg fort fast hos deg da :) Lykke til!

Skrevet

Så gøy da Hopsideisi - da tenker vi likt :) Og så utrolig "bra" at du fikk mensen, det blir litt enklere når man vet at man er i gang, selv om syklusen fort blir litt ustabil etter pilleslutt, for noen i allefall - håper du slipper å tenke på det selvfølgelig, at spiren sitter fort :) Her har vi ikke turt å gå på piller, ettersom vi har blitt gravide på det før. Men så er jo syklusen min helt på bærtur likevel, så det føles vel litt som pilleslutt... Regner med IKM er i uke en eller to, så det blir spennende å se utpå nyåret. Har somsagt ikke så høye forhåpninger, for vet det er mange her inne som sikkert står før oss i køen når det gjelder å bli gravid :)

Blir spennende å se framover da Tieran, skal se at den neste lille spiren sitter kjapt og klorer seg fast der inne :) Sikkert kjempespennende for samboeren din da, og kjempekos for dere begge med en liten "fellesnevner" :)

Skrevet

Hei hei! Her har vi akkurat startet prøvingen på nr 2, lillemann er halvannet år gammel, så nå føler vi oss klar for å få et søsken til han. Håper vi slipper å vente så lenge da. Fikk full klaff på første forsøk da vi skulle ha ha, så blir spennende å se.

Har ikm i uke 1, og har lagt inn noen aksjer, så får vi se.. Har ikke gått på noen p-piller da, så har kun lagt kondomene på hylla, så syklusen min er nå den samme! :-)

Skrevet

Takk for lykke ønskninger :o)

Og lykke til på dere også!

Måtte dere svulme opp, bli hormonelle og fulle av hcg snart ;o)

Skrevet

Så gøy at vi er flere som prøver :) syns det er like moro å følge med på dere andre jeg som meg selv :D

Jeg og samboeren har hver av oss en datter fra før av og prøver nå og få en i sammen.

sluttet på ppillene 13. November og fikk tilbake mensen 1. Desember.

De siste 3 dagene har jeg hatt skikkelig mensenmurringer i mage og rygg og KJEMPE ømme brystvorter.. Hjelp :P Glemte å si at jeg har forferdelig med luft i magen :P Gurimalla.. Jeg håper dette er graviditets tegn, men er veldig i tvil :-/ aner jo ikke hvordan syklusen min er siden jeg bare har hatt en mens etter jeg slutta på minipillen.. Noen andre med samme symptomer, og når kan jeg begynne å teste tror dere? Dette blir spennende jenter ;)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Ballerinaen:

Du høres ut som jeg da jeg var gravid med lillemann, holdt jo på å lette fra sofaen omtrentlig, skikkelig luftig mage, he he.

Pluss de ømme brystene da.. Når har du ikm da?

Skrevet

Ja, samme her.. Rart jeg ikke har letta allerede :P Selve brystene er ikke ømme, er bare brystvortene..

Jeg aner ikke når IKM er siden jeg bare har hatt mensen 1 gang etter jeg slutta på minipillen. Men om jeg har vanlig 28 dagers syklus (som jeg hadde før) så er IKM den 28 ;) Ikke SÅÅ lenge til :P hehe

Var noen andre her inne som mente det var sen eggløsning, men d tror jeg neppe (velger å tro ikke ihvertfall :P ) for jeg hadde veldig mye "slim" som jeg da antar er eggløsnings slim for en god stund siden. Men kan jo så klart hende det er en veldig sen eggløsning også da :-/

Skrevet

Blir spennende å se da, bare å ha testen klar da! Jeg testet ihvertfall 4 dager før ikm, og da er man jo på julaften! ;-)

Vi får krysse fingrene for deg! :-)

Skrevet

Ojoj, spenning fra første stund nå ballerinaen :) er jo slett ikke mange dagene til du kan teste heller ! Vi har også bare lagt kondomene på hylla, men syklusen har de siste tre mnd vært helt snodige, opptil 40 dager mellom... men nå venter Sambo ;) gleder meg til å følge dere alle, er gøy å være flere :)

Skrevet

Har mye symptomer, jeg også :o)

(eller så er innbildningskraften på topp i julestria ;o) )

Ømme brystvorter, mørkere ring rundt brystvortene, oppblåst mage, springer på do oftere. I tillegg så hadde jeg el-slim/utflod lenger enn normalt, og nå har det søren meg begynt igjen! Etter to-tre dagers opphold.

En smuuule hormonell vil nok noen her i huset påstå også, men det er på bedringens vei nå ;o)

I dag har jeg tidvis også hatt et par skikkelig kraftige krampelignende smerter nederst i ryggen. Hmm.

Jeg har ikm til tirsdag, og i følge babyverden sin "status på meg" kan jeg få positive tester om 4 dager..

Nesten litt skummelt nå som det endelig nærmer seg :o)

Skrevet

Hei! Så hyggelig at vi er flere! Jeg er gift, har ei datter på to og et halvt. Har lenge ønsket å starte med prøving for nr to. Men tok litt tid å få gubben på gli. Men nå går han skikkelig inn for det. Helt med sist EL. - behøvde ikke hoppe av i svingen lengre! Nå har vi akkurat hatt en prøveperiode. Men tanta kom på besøk i dag! Så da er det bare å sette igang igjen... Klaffa på første forsøk sist gang, så regner egentlig med at det kan ta litt tid denne gangen!

Lykke til alle sammen! Skal bli spennende å følge med!

Selv får jeg nok neste EL i uke 1, med IKM i uke 3! Men syklusen min har vært litt ustabil i det siste, så ikke sikkert...

Vurderer å kjøpe EL-tester! Noen som har erfaring?

Skrevet

Spennende Tieran, jeg gleeeder meg til jeg kan begynne symptomjakten selv :) Og så hyggelig at vi begynner å bli mange nå, mye spennende å glede seg til ! 4 dager er jo ingenting, superspennende !

Jeg brukte el-tester sist, men kjente at de stressa meg mer enn de gjorde godt. Veldig greit å vite st jeg faktisk hadde el etter SA, men så fikk det gå som det ville. Og baby ble det jo den gangen, så jeg venter nok noen pp før jeg bruker el-tester nå :)

Nå får jeg ikke sove, det svirrer babytanker i hodet...

Skrevet

Hei alle sammen!

Prøver på nytt her også.

Fødte en gutt 3mnd for tidlig i oktober, termin i januar. Men dessverre døde gullet vårt av innfekskon og blodforgiftning 3 uker senere. Vi er helt fortvilet og en bunnløs sorg for at gutten vår ikke er sammen med oss lenger.

Så oppe i alt kaoset av følelser ønsker vi selvfølgelig et barn. Min kjære har tvillinggutter på 10 år fra før av som var stolte storebrødre den tiden gutten vår levde. Og det vil vi gjerne gi dem en gang til.

Men en ting jeg lurer veldig på, er hvorfor jordmor og fastlegen min mente det var lurt å vente en stund før vi prøvde igjen. Det er ikke funnet ut noen årsakt til hvorfor det ble fortidlig fødsel, så jeg ser ikke helt hvorfor det er lurt å vente. Jeg vil bli gravid igjen så fort som mulig.

Ikke har de gitt noen god forklaring på uttalelsen sin heller..

Jeg fikk igjen mensen 3 desember, så hadde vært fint om den sitter på første forsøk som den gjorde sist. Så jeg venter i spenning og håper at en graviditet kommer om ikke så alt for lenge:)

Blir spennende å høre hvordan det går med dere framover også:)

Ønsker dere alle en god jul!

Skrevet

Så forferdelig trist å høre om den lille englegutten deres, får tårer i øynene jeg... Men for en god tanke å ville gi tvillingguttene sjansen til å være gode storebrødre, og den neste spiren har jo også en englebror i himmelen som passer på !

En SA er selvfølgelig noe helt annet enn å miste en nydelig liten gutt, men grunnen til at man blir anbefalt å vente da er for å få igang en syklus slik at kroppen får litt orden på seg selv igjen, samtidig som mange trenger å komme over tapet slik at et nytt barn vil få den beste starten det kan få - med foreldre (mest mor kanskje?) som er klare for et nytt barn ! Det var iallefall beskjeden jeg fikk, og som jeg vet blir gitt her vi bor. De vil ikke at man skal erstatte det man har mistet med ett nytt barn som aldri vil bli det samme som det man har mistet... Sorgen kan være tung å bære, og for mange blir det ikke det samme med det "nye" barnet. MEN, folk er så forskjellige tenker jeg. Og jeg tror absolutt at dere selv er de beste til å bedømme når dere er klare for et nytt barn. Som du sier er sorgen bunnløs for gutten dere ikke fikk beholde, men det ser ut som dere har masse av kjerlighet til et nytt barn - og hva er vel bedre enn det :) Skal bli spennende å følge deg frammover Englebarn, krysser fingrene for dere alle !

Og for min egen del, jeg som absolutt ikke skulle bli helt tussete med disse baby-greiene denne gangen har fått babytanker på hjernen ;) Kjenner vi er så klare for et tilskudd til familien, og håpet vokser selv om jeg tror vi missa el denne gangen, sjansene er mange :)

Skrevet

Uff, så utrolig trist å høre om tapet deres, Englebarn<3. Det må ha vært helt forferdelig... Håper inderlig det klaffer for dere når dere er klare for det:)

Tieran: Høres jo virkelig ut som om du er gravid, din lille heldiggris:) Masse lykke til fremover, til både deg og alle andre som prøver!:)

Gleder meg bare til mensen er over, så vi kan prøve på nytt igjen :)

Skrevet

Veldig trist å lese om historien din englebarn. Ønsker deg og dine alt godt i julehøytiden og med ny spire når den tid kommer.

Til alle dere andre vil jeg også ønske god jul! Blir spennende å følge med fremover. Noen er kanskje allerede i gang, mens amdre venter i spenning på neste prøveperiode. Håper det klaffer for oss alle, slik at vi kan få mye å glede oss over i 2011!

Lykke til!

Skrevet

Så ufattelig trist å lese, Englebarn :o(

Ønsker deg lykke til med ny prøving (ikke det at jeg mener det på noen måte kan erstatte den lille gutten du mistet).

Hehe, dere skulle jo heller sagt at jeg bare innbilder meg alt, nå ble jeg jo helt gira her!

Klarte ikke å vente lenger og tok en test i stad *blush

Men den var selvfølgelig negativ..

Har ikke ikm før til tirsdag da, så var vel _litt_ i tidligste laget ;o)

Akkurat nå føler jeg ikke at det er noe på gang i kroppen min.. Noen av symptomene har forsvunnet også :o/

Så enten var alt innbildning, eller så var det kanskje et befruktet egg i meg som gav symptomene, men som ikke festet seg....?

Bah, blir jo helt gal av venting, synsing og mening om alt mulig :o)

Tror jeg skal prøve å ikke tenke på det på en stund..

Ønsker dere alle masse lykke til! :o)

Skrevet

Tok test i går som var negativ.. Men håpet er ikke helt ute enda. Har jo ikke IKM før 28 ;) Fortsatt ømme brystvorter og mensenmurringer.. Får ta en test til uka da ;) Me har hørt mange som har dette fra eggløsning og frem til mensen.. Det er så mange like symptomer på eggløsning, mensen og graviditet at man blir jo nesten sprø :P

Skrevet

Takk alle sammen for svar. Ja, dette er rett og slett HELT jævlig, men man kommer seg jo igjennom dagene. Ikke akkurat stormende jubel og hæla i taket, men vi klarer det.

Veien tilbake til hverdagen blir nok lang, og heldigvis har jeg en arbeidsgiver som mener jeg skal bruke god tid på dette, så jobbe trenger jeg heldigvis ikke tenke på å jobbe på en stund.

Fastlegen min maser litt mer på meg om mener jeg skal prøve meg på jobb over nyttår. Men det merker jeg at jeg ensomhet ikke er klar for...

Jeg håper virkelig at spiren sitter etter få forsøk, slik at vi er i gang igjen. Dette erstatter overhodet ikke gutten vår, men ønsket om å få et barn, som vi kan leve sammen med oss er så stort at å gå våren i møte uten å kunne "glede" seg over noe, blir helt meningsløst for meg...

Derfor ønsker vi å prøve så fort som mulig. Jeg kjenner meg selv såpassgodt at uansett når et nytt svangerskap kommer, så vil bekymringen og usikkerheten være det konstant til ungen blir født... Så jeg håper at oppfølgingen blirsåass bra som dem sier at den skal være etter at man har født prematur...

Så nå er det bare å håpe på det beste:)

Lykke til videre alle sammen. Gleder meg til å følge med på fortsettelsen deres framover:)

Ha en fortsatt fin romjulstid:)

Juleklem fra meg

Skrevet

Ble litt skriveleifer her... Skriver fra mobilen og får ikke lest det jeg har skrevet før det er sendt... Pluss at den lager sine egne ord uten at jeg har fått det med meg...Æsj... Men tror dere klarer å gjette dere fram til hva det egentlig skulle stå:)

Tihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...