Gå til innhold

Hva har skjedd med julen? Handler den kun om ting nå til dags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser innlegg her inne og blir ganske overrasket.

Først får ungene gaver hver dag i hele desember i flotte gavekalendere. Så kommer julemorgen og da er det om å gjøre å putte mest mulig gaver oppi julestrømpen også. I tillegg handler en for tusenvis av kroner til barna i julegave.

Handler julen kun om gaver nå til dags?

Er det kun gaver og ting ungene våre skal huske fra julen?

Hva om fokuset heller er på det å ha en koselig familie-høytid hvor familien kan kose seg sammen uten å stresse, hvor voksne og barn kan gjøre aktiviteter sammen og at julen blir husket for da hadde de voksne bedre tid med barna?

Selvfølgelig skal ungene få gaver men i følge innlegg her inne tar det jo virkelig helt av. Det er varer i butikkene etter jul også altså...;-)

Bare et lite hjertesukk fra meg før jeg går å legger meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier jeg meg fullstendig enig med deg, før jeg går å legger meg :)

Skrevet

Veldig enig!

Her koser vi oss med å gjøre ting sammen (som ellers i året), men med litt ekstra. Har selvsagt gaver, god mat ol., men det er på juleaften det er gaver (og etter middag) og i adventsdagene lager vi kaker, lager snølykter, pakker inn gaver til fadderbarn i Afrika osv. Vi koser mer i desember, men man trenger ikke pakker for å kose seg og ha det kjekt;)

(MEN jeg kan godt skjønne den som ikke har råd at det likevel føles kjipr å ikke ha noe valg)

Skrevet

Jeg får iallfall inntrykket at det kun handler om ting når jeg slår på tv'n...

Skrevet

Jeg er helt enig HI:)

For meg er julen veldig viktig. Vi koser oss ekstra mye og har faktisk en julefred i huset/sinnet.

Det er noen ting vi kun spiser i desember og til jul,som en del av tradisjoner. Vi besøker mer familie enn vanlig.Vi har små hjemmelagde gaver vi gir bort.

Jeg skjønner heller ikke alt det snakket om kjøpepress. Jeg bruker mye energi på å lytte når folk snakker hele året,og kan dermed kjøpe julegaver de egentlig ikke vet de ønsker seg;-)

Feks, en venninne slet litt når hun og sønnen skulle på tur sammen. De hadde bare 1 skikkelig sekk,og hun fikk aldri kjøpt seg en til.

Dette fortalte hun meg i juni,og de fikk hver sin skikkelige sekk til jul:-)

Julehyggen lever enda i beste velgående,men vi som har den ringer ikke NRK eller tv2 for å vise oss frem hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...