Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Ekte? Kunstig? Gran? Edelgran? Furu? Størrelse? Hos oss ligg no juletreet utanfor og ventar på å komme inn i varmen. Det er ei furu på ca 3 1/2 meter )
Sweet Amber Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Det var svært:) Plass til masse gaver under da;D Vi har plasttre. Da prisen på de ekte trærne i fjor gikk over 600 kroner gikk jeg og kjøpte et plasttre til 199...
* 5 om dagen * Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 edelgran i fra distriktet her...250 kr pr meter, og vi fikk vel et som var i underkant av 2 meter...står i garasjen, tar det inn i kjelleren i morra, og pynter det på torsdag tenker jeg...
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2010 Oj, det var dyrt det. Er det vanleg pris sånn rundt om i landet? Vi betalte 500 for vårt tre (mulig furu er billegare enn edelgran), men fekk det då og levert på døra. Dei måtte uansett i marka og hogge det spesielt til oss, og det var nærare å levere der her enn å ta det til butikken der dei har utsalg. I fjor hadde vi ei firemeters edelgran, men var då i eit "sjølvplukk"-felt der eitt tre kosta 400,- uansett størrelse. Men det var eit herk å få det heim (og inn, ikkje minst). Taket er høgt i stova, så eit "lite" tre på 2 meter ser forferdelig puslete ut, derfor høgt tre. Her er forresten fjorårets tre: http://www.facebook.com/photo.php?pid=4796586&l=4a74420c56&id=670782526 Stort og vedig flott, men av ein eller annan grunn *stinka* det HONNING. Skikkeleg kvalmande. Har aldri hatt edelgran før, og kjem heller ikkje til å velge det igjen. Men vi var kanskje berre uheldige. Mystisk lukt altså!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Her blir det plastic fantastic!
Tante Blås Squaw Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Jeg vil ha plast - husets herre insisterer hvert år på edelgran. .....hittil har det blitt edelgran hver bidige jul. *finner støvsugeren*
Marius og Jonas! Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Vi bruker å ha en edelgran på ca 2 meter. Elsker lukta av ekte tre i huset!! Men i år skal vi krype til korset og ha plastik...... Har en liten pjokk på nesten 1 år som er helt håpløs i å spise alt rusk som måtte finnes på gulvet, og jeg er redd han skal spise barnåler, så da blir det plastiktre. Vi skal dessuten ikke feire julaften her hjemme, og vi skal begge jobbe hele romjula, så jeg føler nesten at denne jula blir litt amputert..... Oh well...... Jul blir det vel alikevel!!!! God jul til alle mamma'er der ute!!!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. desember 2010 #10 Skrevet 21. desember 2010 I år blir det plastikk..og i kommende år. Har alltid sagt at jeg ikke vil ha plastikk, men siden eldstemann reagerte allergisk på treet i fjor (edelgran), så tar vi ikke sjansen lenger. Blir sikkert fint det også.. *sukk*
Ksenia & Anjem Skrevet 21. desember 2010 #12 Skrevet 21. desember 2010 fake :)og det er heeerlig..akkurat likt hvert år..drysser ikke eller noe..kjempeherlig passer perfekt i stua
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 Plast! Har titta etter den perfekte edelgrana i mange år nå, inkludert i år..selvom jeg har hatt plast de siste årene. Har enda ikke funnet den, ergo så kommer plast-treet opp i år også. Digg. Det er nemlig perfekt.
2 søte små:-) Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Vi har et kjempefint grantre i år, som alle andre år:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå