Gå til innhold

Noen som har tips til hva man kan gi i veldedighets-gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut imorgen og handle gaver til Kirkens Bymisjon som de skal gi til dem som skal feire julaften der.

Jeg trenger noen tips til fine gaver som vil glede, men som ikke koster allverden. Jeg lever på trygd, så må tenke på bruken, men vil svært gjerne gi til de som ikke har det så godt som meg.

Har tenkt å handle inn 5 gaver og gi.

De skal være til menn i aldersgruppen 25 - 80 år.

Jeg tenker å kjøpe en kaffepose og sokker til hver av pakkene, men vil også ha en liten ting til utenom som er litt mer spesielt enn det, hvis dere er med på tanken?

Og hvis dere har forslag til fine dikt/strofer som er passende anledningen så tas det også imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kaffekopp! Spør en lokal bensinstasjon om de vil gi bort noen kopper til en god sak....en slik "kaffeavtale"-kopp.

Dusjsåpe! Hvem trenger vel ikke det.

Synst det du gjør virkelig gir meg noe å tenke på. Vi pleier å gi gave til frelsesarmeen - men vi kjøper da alltid et puslespill og skriver utenpå julepapiret at det er til et barn. Men selvfølgelig finnes det jo også voksne menn som får glede av en liten oppmerksomhet.

Skrevet

gavekort på dressman ??

Varme ullsokker, som trysil, ullvang e.l.

Hansker, votter, skjerf,...nei tror jeg var dårlig på ideer...

Skrevet

Kaffeavtale kopper var gjerne ikke så dumt! Takk :)

De hadde fått veldig mange gaver til barn her i distriktet i år, men manglet enda mange gaver til voksne menn. Det er vel slik at de fleste tenker på barna i julen, og det er kjempeflott! Men det er fort gjort å glemme de voksne som har falt utenfor. Jeg tenkte ikke tanken selv, før Kirkens Bymisjon gikk ut med forespørsel om gaver til disse mennene. Får vondt i hjertet da vet du, og må ut å gjøre noe med saken :)

Skrevet

Varme sokker skal dem få :)

Hansker o.l. er nok ikke dumt det heller, det er nå engang dette som er oppfordret å gi. Men hver av de som skal feire jul på bymisjonen skal få mellom 3- 5 pakker hver, og da er det litt trist om hver pakke skal inneholde disse tingene. Derfor ville jeg prøve å tenke litt utenfor boksen også, men det var veldig vanskelig. Det er vanskelig nok å finne på ting å handle til de man kjenner, så det er ekstra vanskelig til dem man ikke kjenner :P

Skrevet

Kanskje et julehefte? Billy, Blondie, Pondus etc.

Flaxlodd

Sudoko/kryssordhefte

Fin sjokolade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...