Gå til innhold

"noen kunne brytet seg inn"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vanligvis ikke noe skrivepoliti, men det må stå temmelig dårlig til med språkkunnskapene til en som tror noen kunne brytet seg inn. Like ille som fødet og gråtet. Ekstremt irriterende for oss normale. Slutt å voldta språket mitt. Så vanskelig er det faktisk ikke.

 

(Til de kunnskapsløse kan jeg informere om at det heter brutt seg inn, født og grått.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står veldig dårlig til, ikke bare temmelig. Dessverre!

Skrevet

Og jeg synes det står dårlig til med den sosiale ferdigheten, til den som lager egen tråd for å håne andre sin skrive metode, uansett hvor dårlig norsk det er.

Skrevet

Det er ikke noe som heter skrive metode, heller ikke skrivemetode. Det første kommaet ditt var dessuten feil.

Ikke HI

Skrevet

NEI, man starter ikke en setning med ordet "og". Det heter skrivemetode, i ett ord, det første kommaet er fullstendig malplassert og mine sosiale ferdigheter - i flertall - står det svært bra til med. Ikke rart du forsvarer de som voldtar dette flotte språket når du selv ikke kan skrive.

Skrevet

21:28 her, vet godt jeg har skrive feil jeg ;) har dyseleksi, og strever med rettskrivingen min, men så lenge folk forstår hva jeg mener, så går det greit, og ja, jeg jobber med skrivningen min, men er ikke lett, da jeg ikke fik noe hjelp for det før jeg var 23 år.

Skrevet

ja, ja, ja - alle som er dårlige i norsk skriftlig, har jo dysleksi. Det betyr ikke at vi som behersker kommareglene ikke kan irritere oss over radbrekking av språket.

Personlig irriterer jeg meg aller mest over journalister som ikke kan skrive, her inne er det mest for å fyre oppunder. Ikke at jeg forventer at dyslektikere tåler en spøk, da....

Skrevet

Mener ikke at ale som sliter skriftelig har dyseleksi, pratet kun på egen vei nå. Men enda jeg anstrenger meg for å la slikt gå, og ikke iritere meg når noen komenterer mine skrift feil, så er det sårt. Men, må si meg enig, jornalister som skriver feil, er ergerlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...