Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Tidelig av sted for å få unna julehandelen som manglet i dag, så smart tengte jeg, for da har jeg resten av dagen til å bake og slappe litt av. Så feil man kan ta! Sto inne på kjøpesenteret her jeg bor, skulle kjøpe et digital kamera for svigerfar, da han ikke rekker å kjøpe gave til svigermor selv. Står å betaler da jeg merker det starter å suse i ørene mine, og det prikker for øynene. Neste jeg vet, er at jeg ligger på gulvet, mens det står folk rundt meg og prøver å få kontakt med meg, da jeg sier jeg er gravid (fikk en del spm) så blir det fort avgjort å skaffe sykebil. Joda, sykebilen kommer, de sjekker blodsukkeret mitt (3,2) og pulsen, før de kjører meg til kontroll hos fast legen min. Der blir det avbekreftet hodeskader, og han sjekker med "vitner" om jeg hadde anfall, tilfelle det skulle være eplepsi. men alt bra, så han tar noen blodprøver og en urin prøve. Han kunne fortelle meg at jeg i tillegg til lavt blodsukker, har hatt blodtrykk drop, men det er stabilt nå, og om jeg lover å ta det med ro, og kontakte jordmor for yterligere kontroll av ungen, så får jeg gjøre stortsett som jeg vil, men må holde meg blandt mennesker de neste 2 timene, og får ikke sove de neste 4 timene. Ringte jordmor 3 timer etter, da det enderlig åpner i sentralbordet der, hun ordner så jeg får sjekk på sykehuset. Der tar de slik, tja, husker ikke hva det heter! CT(?) der de registrerer hjerterytmen til ungen og sjekker rier/kynnere.. Fikk også en ultralyd, for å passe på at det ikke har påvirket ungen, morkaka eller fostervann. Da har jeg brukt hele dagen på dette, og julehandelen gjenstår fortsatt! Skal tilbake til ben i morgen, men da skal jeg starte dagen min rolig, og spise godt med mat før jeg vurderer å gjøre noe. Sitter igjen med en lærdom av dette.. Og et noe ømt haleben.
mor til en stor og liten Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Huff dette hørtes skummelt og ekkelt ut. Så bra du og barnet er frisk! Vi stresser nok hele gjengen i disse tider, så dette kan jo skje flere av oss! Jeg skal ha stressedag/shopping/siste innspurt i morgen til byen, men skal prøve å ta det litt med ro;) Lykke til med helsa fram mot fødselen og god jul:)
littlefairy Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Så bra at det gikk så godt som det gjorde! Huff må ha vært ekkelt og oppleve ja..... ta det nå bare rolig og ikke stress da!:) Lykke til med innspurten God jul
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 ja, det med jula er stressede, samtidig som jeg er en liten vedovn om dagen, glo varm for ingen ting, og kan ikke stå stille for lenge.. Men har lært nå ja, for dette var ikke noe godt. Får alltid ha noe å spise og drikke i veska, og ta det i et rolig tempo, ta pauser når jeg trenger det. Ble også minimalt søvn i natt (1 time), så burde vel ikke startet opp dagen for fult klokka 7 :-/ men, gjort er gjort, så får man ta lærdom av det Takk for det Ha en fin jul du også, og leve livets glade dager til fødsel, husk å hvile en del
Lukkelukken og bebibror Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Huff, ikke noen morsom opplevelse! God bedring, og lykke til med julehandelen, hihi
Gjest Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Uff hørtes ikke ut som noe morsom opplevelse! Bra at alt gikk så bra som det gjorde. Og bra du fikk skikkelig undersøkelser, så du kan vite at det går bra med både deg og barnet.
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 Uff det hørtes skummelt ut :/ Godt det gikk bra med både deg og den lille! Det viser jo bare hvor viktig det er å ta det med ro og hvile og spise nok nå på slutten. Var på juleshopping selv i dag, fire timer på kjøpesenter, det var en prøvelse. Ble en times kaffe- og lunsjpause midt i alt, for da kjente jeg at jeg ikke klarte mer. Likevel merket jeg at jeg godt kunne ha duppet av i bilen på vei hjem. Måtte stoppe og puste litt iskald trøndelagsluft før jeg kjørte videre. Skremmende hvor fort formen kan svikte. Etter jeg kom hjem har jeg ikke fått gjort noe, bare ligget på sofaen og halvsovet fram til nå. Må si jeg gleder meg til å få igjen "meg selv" om en stund nå
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Verste er, jeg MÅ tilbake ned dit i dag, da jeg ikke ble ferdig med siste gavene i går, også må jeg oveerføre noe penger til tanten min, da jeg skylder henne for dåpskjolen hun har strikket. Men, i dag skal jeg vente med å reise neover til kroppen har fått en rolig oppvekning, og skal ha mat og drikke i veska, tar noen forhåndsregler først nå ja. Skal få med meg svigerfar inn på exspert, da jeg skal kjøpe skriver til svogeren til jul, greit å ha med noen som jeg kjenner, bare tilfelle. Fy så godt det skal bli å få slappe av i jula! Og så godt det skal bli når lille Guttorm er ute, så jeg kanskje kan "få igjen" kropp og helse
monixxa Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Så bra at alt gikk godt med både deg og barnet! Ha en fantastisk jul, nyt tiden og stress ned! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå