TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Er nå i uke 18, og har ventet og ventet på innkallelse til ordinær ultralyd på KK. Syns det var rart det ikke kom noe i posten, legen sa jo at han sendte beskjed til sykehuset da jeg var i uke 12....så jeg ringte KK i dag og spurte om de kunne sjekke hvilken dato jeg var satt opp på, og der var det ikke kommet noen henvisning, gitt. Og ikke lett å komme til med det første. Ringte deretter fastlegen min, og helsesekretæren kunne fortelle meg at legen har glemt hele greia. Så den som måtte ringe til privat klinikk og bestille time i dag, det var meg. Der også var det ventetid, så kommer ikke inn på noen uker ennå. Skuffet nå ja
√v^√v^√♥ Jente 08 Spire 11 Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 samme her. fastlegen skulle sende henvisning til tidlig ul pga ma og ordinær ul. hun glemte begge. får se om det kommer no brev i posten snart hvis ikke så tar jeg også en privat ul. samme skjedde forresten i forrige svangerskap. ble privat ul da også. utrolig dårligt av legen å glemme no sånt.
lykketreff:-) Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Kjedelig! Jeg fikk innkallelse til to timer i samme uka, så fastlegen min er litt for overivrig ;-) Rart de ikke fikk skvisa deg inn - det er jo et tilbud alle skal ha i uke 18-20, er det ikke?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2010 Man skal visst inn mellom uke 17-19 for å få mest mulig nøyaktig måling siden det er rundt disse ukene fostrene pleier å vokse likt. Jeg skulle også inn på ekstra undersøkelser grunnet komplikasjoner i første svangerskap som med 90% sikkerhet kommer til å oppstå denne gangen også. Damen jeg snakket med på KK sa at jeg ikke fikk komme inn uten henvisning fra legen. Så først må legen min somle seg til å skrive en ny henvisning, så skal KK finne en ledig time...og ifølge damen ( den sureste kjerringa jeg har snakket med på lenge ) ville det ta sin tid, da de hadde fullt opp i lang tid fremover. Så hvis jeg blir godt ivaretatt på privatklinikken, og de har kompetanse og utstyr til å følge opp mulige komplikasjoner, går jeg heller dit og betaler av egen lomme enn å vente på at KK aller nådigst tar meg inn... :S
lykketreff:-) Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Dobbelt kjedelig! Fastlegen min sender henvisning elektronisk, og hvis hun hadde gjort samme feilen, er jeg sikker på at hun hadde ringt KK og fått meg inn. Sikkert litt større forhold der du bor. Forresten: Jeg hadde en blødning i uke 7 og fikk komme på KK på øyeblikkelig hjelp. Riktignok ventet jeg i 2 timer der, men jeg kom inn. Øyeblikkelig hjelp blir selvsagt noe annet, men jeg syns de var firkanta i behandlingen av deg. Får håpe de hjelper deg på privatklinikken!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2010 Takk, lykketreff Jeg hadde nok maks uflaks med damen jeg snakket med på KK, hun var åpenbart møkk lei telefoner, og sukket og akket seg gjennom hele samtalen...så ingen fleksibilitet der i gården. Og jeg som har gruet meg som en hund til mitt første møte med KK igjen etter forrige svangerskap...og så skjer dette. Jeg har allerede sagt til samboeren min at om jeg får like dårlig behandling som sist, føder jeg heller i en grøftekant enn på KK - og det lover ikke godt når de ikke kan svare ordentlig på en enkel henvendelse engang....*skrekk og gru* Håper og tror at privatklinikken er bedre, virket ihvertfall veldig lovende per telefon. Forklarte litt om skrekken min fra KK, og det skulle de ta hensyn til. Det ordner seg for snille jenter
*Prinsesse mai 2011* Skrevet 21. desember 2010 #7 Skrevet 21. desember 2010 Min fastlege så også at hun hadde sendt henvisning når jeg var på kontroll i uke 10, ringte tilfeldigvis til KK 2 uker senere for å høre når timen var og fikk da beskjed om at de ikke hadde mottatt henvisning.. Litt unødvendig at man må følge opp slikt selv, men er tydligvis nødvendig....
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Haha, var sikkert den samme dama som jeg snakket med på KK for ca 2 år siden. Skulle ringe og utsette timen pga ferie og dama var SÅ sur vet du enda jeg prøvde å forklare at den timen jeg hadde fått i utgangspunktet var for tidllig pga lange sykluser, og at jeg uansett ikke kunne komme fordi vi skulle være i Japan i 3 uker. Fikk til slutt ny time, og viste seg at jeg var 17+5 da jeg var der, perfekt timing! Utrolig kjedelig av fastlegen din da! Snakk om somlekopp! Jeg har heller et luksusproblem, har fått ordinær ul 2 steder og må bestemme meg for hvor jeg vil gå...
skiberta Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Min fastlege glemte også å henvise meg, men jeg fulgte det opp og kontaktet sykehuset selv, fikk time mot at fastlege ettersendte henvisningen. Det gikk bra :-)
Minsten, knøttet og nurket <3 Skrevet 21. desember 2010 #10 Skrevet 21. desember 2010 Fastlegen min er en rotekopp. Jeg sendte en e-post til føden på sykehuset og søkte om fødeplass. Fikk svar i posten en uke senere, fikk fødeplass der og innkalling til UL i uke 18. Er visst litt forskjellig praksis fra sted til sted.. dette var på OUS/RH.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 21. desember 2010 #11 Skrevet 21. desember 2010 Samme her men jeg bare ringte føden og fikk satt opp time jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå