Gå til innhold

min fødsels historie


me-mommy...?har fått nr 3

Anbefalte innlegg

snuppelina mi kom til verden den 5 des klokken 15.07

hadde termin 24 nov men lille tulla bestemte seg for at hun ville være desember beibi...

jeg hadde siden halveis i svangerskapet en følelse for 4 des da så var jo på en måte forberedt på det.

 

reiste inn på kk 4 des og var der rundt midnatt

sparketesten viste at den lille hadde høg hjerterytme låg mellon 170 og 200 når vi kom inn... kl 4 om natten var hjerte rytmen mellom65 og 115 så var litt redd for at det skulle bli haste ks... da vi reiste var det 2 cm åpning men ikke modent... hadde ikke så vonde rier heller men de ville ha oss der pga hjerte rytmen til den lille.

 

kl halv tolv 5 des ville de sende oss hjem... vi har da 1 1/2 time reise til kk. vi fikk og beskjed om at vi kunne stikke ned i sentrum å kikke for det var søndags åpent... men eg følte ikke noe for det da... riene hadde tatt seg opp men var fortsatt ikke vondt.

 

kl 12 bestemte vi oss for å reise hjem... de ville da ta en siste sjekk og da viste det seg at her var alt klart for fødsel 4cm åpning mykt og sentrert... jeg var både lettet å skuffet for det var veldig lysten på å få luftet meg... vi fikk ikke reise hjem men kunne få ta oss en kjøretur.... yes!!! frisk luft, vekk fra sykehuset en stund og litt junkfood... suksess!!

 

var tilbake på føden rundt 2 da måtte eg puste meg gjennom riene... men var fortsatt ikke så voldsomt smertefullt...

vakt skifte halv 3 og jm skulle inn å gi raport... je ba hun ta med en varmeflaske når hun kom tilbake... mellom halv tre og ti på tre tok det seg enda mer opp... kjendte nå at det stramte seg godt i magen noe min mann komenterte. men kunne sovnet mellom riene... var fortsatt ikke ekstremt vondt men litt.

 

jm sjekket åpning igjen kl 14.50 joda 8 cm. jeg forklarte at det trykket sånn på nå at jeg ikke var sikker på om eg klarte la være å presse... da ville hun sjekke mens eg hadde rie for å sjekke leie og slikt klokken var da blitt tre. hun sjekket og mens hun gjorde det gikk vannet. jenta var ute på to press rier hun hadde navle strengen rundt halsen men satte i ett hyl når den ble fjernet. fikk ikke tid til den varme flasken som jeg ba om til å ha i korsryggen men fikk den etterpå når jeg ammet og det var deilig.

rett og slett drømme fødsel... også så lite smerter... jeg ble nesten litt paff. ingen rifter heller...

 

snuppelina var 50 cm og 3450 gram

 

reiste hjem dagen etter, så nå koser vi oss hjemme alle 5...

har fått slappet godt av så nå er vi klar til å lage jul i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...