Gå til innhold

Barnevakt for å handle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dette synes jeg at fortjente en egen tråd.

Ser at mange av dere (eller en ivrig en. Ikke godt å si:) ) synes at man må skaffe seg barnevakt for å handle fordi det er så stressende, irriterende og forferdelig. Det har jo mer med holdninger å gjøre da. Hvordan er dere som personer sånn i det daglige? Stressa, sure og irriterte for at det er andre mennesker i verden?

Virker som alt må gå fortfortfort, om noen stopper opp litt så er det helt grusomt for dere. Synes først det var morsomt, men når jeg tenker meg om må det jo være fælt og stressende å være barn av slike foreldre.

Selv tar vi oss god tid, stopper og setter oss med en kaffe/juice når det blir slitsomt og aksepterer at vi ikke er de eneste som skal handle. Jula er mest for ungene og de synes det er så gøy å være med på forberedelsene. Men så er jeg en ganske rolig og tolerant person til vanlig, og tilpasser de fleste deler av livet mitt til at jeg har barn og vil ikke stresse dem opp. Plages ikke over at det finnes andre mennesker i verden og slikt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer også an på hva slags barn man har. Mine har alltid hatet å gå i butikker. Og de sutrer i det vi går inn i en butikk, selv for en kort tur.

Derfor er det vanlig at enten jeg eller mannen handler alene uten barna, og at barna og den andre foreldren finner på noe gøy sammen.

Skrevet

Eh tror du alle barn liker å handle i evigheter på et stort kjøpesenter HI??

Synes jeg ser barna dine gå som soldater og er like rolige som moren sin...barn er forsjellige!

Skrevet

vi har to unger som er med å handler mye gaver.. vi stopper da og spiser is og koser oss litt under shoppingen.. syns det er koselig å gjøre..

eldste ungen får også lov å se litt i leke butikken uten å få noe..

minste ligger i vogna enda..

når de blir eldre. drar enten jeg eller mannen å handler gaver. uten unger. enklere å handle uten unger da..

Skrevet

De går ikke som soldater, som jeg skrev så tilpasser jeg meg til barna, noe fler foreldre burde gjøre. Det betyr ikke at vi ikke gjør de tingene som trengs (du dropper vel ikke påkledning og middagslaging fordi ungene ikke liker det?) Vi tar oss tid til å se oss omkring og ha det hyggelig. Men jada, skjønner at du er litt for hissig til å se dette:) Stakkars ungene dine. Ro deg litt ned.

HI

Skrevet

Det hender at man må turer til butikker som tar lengere tid for å handle mer enn vanligm fornye ting osv. Da synes jeg det er greit å sette bort barnet men bare for en lørdagshandling nei.

Skrevet

En ting som til stadighet overrasker meg innpå dette forumet, er at det skal absolutt ingenting til før noen sier " Stakkars barna dine" eller " for en dårlig mor du er" eller noe i den gaten. Da har man et voldsomt ego, som tror at alt man gjør er riktig. Og hvis noen gjør noe annerledes enn deg selv, så er de dårlige foreldre ?

Jeg synes synd i barn som har foreldre som slår... barn som mister sine foreldre i ulykker... barn som vokser opp ensomme... barn som vokser opp som barnearbeidere.. Men det å påstå at det er synd i barn som ikke nødvendigvis blir dradd ut på timeslang julehandling, er jo bare direkte idiotisk.

Du må jo skjønne, HI, at enkelte barn gjerne ikke liker å være med på handletur ? Nå når det er julerush, så er det jo en million mennesker ute å handler på samme sted som en selv..

Hvis man da har en sliten 2åring, som ikke vil være med å handle, hvorfor skal man da tvinge barnet med ? Bare fordi du sier det ?

Jeg synes det er direkte slitsomt å gå rundt på sentrene, fordi det er så mye folk. Man blir varm, sliten og helt rotete i hodet av alt rundt en.. Og hvis man har barn som blir like sliten, så hvorfor kan ikke barnet være hjemme å for eks bake julekaker med mormor ?

Er det mulig å trekke nesen sin ut av andres rumpestump, og heller fokusere på seg selv ?

Skrevet

Jeg har observert en del barnefamilier på kjøpesentre i det siste. Kjeftende og sure, med hylende og slitne unger. Og ikke en ledig stol på kafeene. Barnevognmødre med mord i blikket som brøyter seg fram (blir høflig avvist av meg når de skal snike i køen). Jeg lar fare passe ungene og tar meg god tid, lar meg ikke stresse. Selvsagt hender det at ungene får være med, men da bare på korteturer (og ikke lørdags formiddag, for å si det slik!)

Altså, jeg lar meg ikke plage av dere med de utslitte ungene, men himler litt med øyenen for at dere vil dere selv og ungene så vondt.

Skrevet

Det er vel snakk om storhandel før jul her, da.

Skrevet

Noen barn synes det er ok, andre ikke. Det er da vel ikke synd på barna fordi foreldrene mener det ene eller det andre er best for dem?

Vi har med gutten på kortere turer, og spiser boller, hygger oss og slenger rundt. Men på de store rundene, får han heller være hos mormor og morfar. Der har han det jo gøy fra han kommer til han drar. Selv vi voksne blir jo sliten av å skulle handle inn titalls julegaver i like mange butikker! Og jeg klarer ikke ta det særlig til meg at vi ikke setter av nok tid... Vi har to fulle jobber - også i desember - og da blir det litt skrint med tid uansett hvordan man vrir og vender på det. Er på mange måter glad for at ikke livet mitt er slikt ordnet at jeg har en hel haug med ekstra timer som jeg kan fylle opp med handling.

Skrevet

Vi får barnevakt i kveld for å gjøre julehandelen. Og jeg er 100% sikker på at min 3 åring synes det er koseligere å få bestemor og bestefar hjem til seg for å se barne TV enn å bli med mor og far på ICA maxi for å handle mat ;)

Skrevet

Er vel heller dine unger som det er synd på, hørres nå ut som du ikke lar dem være barn og at alt skal være på din måte!

Utenom det så bør du holde kjeften din igjen, for du har dessverre en noe for mye svart/hvitt syn på livet stakkars dame!

Og jeg ser fortsatt for meg soldater..siden du ikke har evnen til å forstå at barn er lile forsjellige som meg og deg! og heldigvis for det

God jul og kos deg på kjøpesenteret du...hehe

Skrevet

Mine barn er klin umulige å ha med i butikker/ kjøpesenter til vanlig, så nå før jul hadde det blitt katastrofe å ha dem med! Uansett hvor god tid vi tar oss og hvor mye vi koser det til. Det blir uansett bare kaos. Så jeg tar absolutt ikke med barna på noe kjøpesenter nå nei. Never ever.

Men det må være veldig hyggelig å kunne inkludere barna i julehandlingen. Det høres koselig ut å kunne ha med barna som trives og bare er hjelpsomme på juleshopping.

Skrevet

Før var barna med på det voksne måtte gjøre, fordi hverdagen var full av oppgaver og gjøremål. Barna hjalp også til... Nå skal barn bare leke og leke... Når barna blir ungdommer og flytter for seg selv så tror de vel at kjøleskapet fyller seg opp av seg sjøl... Greit, jeg tar ikke med meg toåringen min på fem timers handletur jeg heller, men han er med på hverdagshandling innimellom, og hjelper til å plukke frem epler, bære et brød osv... Og ja, det er skikkelig dritt hvis han slår seg vrang, men det skal jeg takle, selv med skulende blikk fra alle dere som syns synd på det stakkars barnet mitt. Hvorfor går alle ut i fra at alle har mulighet for pass? (jo, jeg har mann og familie selv)...

Skrevet

Hvis jeg handler uten barn kan jeg gjøre unna 15 julegaver på en halvtime og deretter ha resten av lørdagen til å finne på noe GØY med barna mine. Med barn går det gjerne 3 timer uten at vi har fått gjort annet enn å passe på at de ikke river ned ting, måtte forklare hundre ganger hvorfor de ikke får den eller den tingen, og stått en halvtime i kø på bakeren for å kjøpe en tørr bolle.

Dessuten er det veldig vanskelig å følge med på at ungene ikke stikker av eller skader seg samtidig som man står å leter etter en bestemt vare. Når jeg har vært på shopping med barn kommer jeg ofte hjem med de merkeligste ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...