Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Skal begynne i ny jobb og fant akkurat ut at jeg er gravid med nr 3. Er 9 uker på vei når jeg begynner. Skal jeg fortelle det med en gang eller vente til etter 12 uker? Kan jeg risikere å miste jobben? Noen med erfaring? Føler jeg setter de i en veldig vanskelig situasjon, for kommer jo bare til å jobbe i 6-7 mnd før jeg går ut i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 De har ikke lov å si deg opp som følge av graviditet, så du kan garantert ikke miste jobben. Hvis de skulle finne på noe sånt har du en veldig god sak. Om du vil si ifra nå eller etter 12 uker må du nesten bestemme selv, men du er ikke pliktig til å si ifra før det vises og det nærmer seg tid for å finne en vikar for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå