abella Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Hadde for noen år tilbake blodpropp i leggen. Nå sliter jeg periodevis med kramper i denne leggen. Hadde delvis lammelser i enkelte muskler og det er nettopp i disse musklene jeg opplever kramper. Det er ikke like ille hele tida, men går litt i perioder. Er det en sammenheng her? Har ikke lest/hørt noe om at dette er en vanlig ettervirkning. Noen som vet?
Makkapakka Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har ikke hatt det, men er veldig interessert i høre hva/hvordan det skjedde med deg, om du vil sende meg en pm evt (eller skrive her)? Etter min første fødsel har ene leggen blitt en del større enn den andre. Periodevis lammelser i leggen og foten. Merker at blodgjennomstrømningen er dårligere i den leggen, pga lammelsene og hevelser. Er litt redd blodpropp og lurer på om deg bør få sjekket det ut....
Januarprinsesse2008 Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Hadde to blodpropper i venstre legg under min første graviditet pga. Leiden mutasjon. Har ingen plager i dag, så kan ikke hjelpe deg. :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Jeg vet dessverre ingenting om årsaken. Men ved leggkramper kan det hjelpe å ta tilskudd av magnesium
abella Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2010 For min del kom det bare "out of the blue" og legene fant ingen foranledning til blodproppen. Jeg har tett oppfølging under svangerskapet da graviditet er et av risikomomentene. Symptomer er hevelse, rødhet og smerter. Jeg hadde omtrent ingen smerter men var hoven og litt rød. Legen din bør sjekke det hvis du er i tvil. De måler bla med målebånd for å sammenlikne tykkelse på leggene dine.
Mammahjertet <3 Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Har du fått sjekket deg for arvelig blodpropp tendens? Leiden mutasjon? Jeg har ikke hørt om at det er vanlig å få kramper i den leggen en har hatt blodpropp i, men du må selvsagt høre med legen din om dette. Hvis du er redd for å ha blodpropp der nå, så er det helt andre symptomer på det. Da blir du gjerne hoven, rød og varm. Men som jeg sa, snakk med legen din og få han/hun til å ta en undersøkelse hvis du er litt utrygg Jeg tror egentlig jeg ville gjort det hvis jeg var deg, spesielt siden du føler delvis lammelser i musklene også. Det kan jo være noe nevrologisk nedi der. Ett eller annet "på skeiva" som treffer en nerve eller noe.
gerd Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/blodproppsykdom/posttrombotisk-syndrom-1523.html
abella Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2010 Takk for den gerd. Ser at kramper ikke nevnes som en ettervirkning, så det kan jo hende det er tilfeldig. Håper jeg får en flink spesialist til å følge meg opp i neste svangerskap, så skal jeg spørre mer da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå