Gå til innhold

Kanskje 98% av mødren er smarte likevel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden disse forskerne ikke har sammenlignet med barn som kun får morsmelk så vil jeg si det er ganske "imponerende" å trekke en slik konklusjon...

Skrevet

Trenger de det da? Uten at min bekjentskapkrets er valid i noen undersøkelser, så vet jeg om 3 stykker som ble fullammet i starten, men der mor måtte gå over til soya-mme pga at babyen hadde utvikler melkeallergi. Så fullamming beskytter ikke mor melkeallergi, men den beskytter kanskje mot laktoseintoleranse. Det vet jeg ikke så mye om utover at mitt ene barn som ble fullammet i 6 mnd faktisk utvikler laktoseintoleranse, så det hjalp fint lite med fullamming på ham.

Skrevet

Nei, selvfølgelig, siden du kjenner noen så trenger man jo ikke forske på det...

Skrevet

Perfekt tolkning av statistikk. Generalisere ut i fra èn obeservasjon, nemlig din egen. Godt at VG, Dagblad, Klikk.no og andre pålitelige kilder kan hjelpe oss med å få frem sannheten. Ehhh...

Skrevet

For det første er det snakk om at barnet må få mme i løpet av de første 15 dagene og for det andre er det snakk om Israel. Der er kumelkintoleranse et kjempeproblem. Her til lands er det et nærmest neglisjerbart problem og det ville være sært å gi alle mødre i Norge råd basert på den Israelske befolkningen ;)

Skrevet

Ja, virkelig noe å tenke på! Det er nesten ikke gjort studier på om morsmelk virkelgi er så mye bedre enn mme. Dette er en stor studie, og så kommer faktisk det motsatte fram! :) Mye er synsing når det kommer til hvor fantastisk amming er! Norge i et nøtteskall..

Skrevet

Endelig forskning på området! Bare man også hadde fått slutt på ammehysteriet.. Men dette holder selvfølgelig den selvutnevnte ammeguru Nylander tett om, og fortsetter sine synsinger basert på ingenting!

Skrevet

Poenget var bare at man vet fra før av at barn som fullammes kan utvikle melkealergi, mens har viser de at babyer som får melkeprotein før de er 15 dager gamle ikke blir allergiske. Man trenger da ikke å forske på om barn som fullammes får melkeallergi, fordi det VET man allerede at noen får. See?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...