Gå til innhold

Ja alle har lov til å klage av og til men dette blir for mye!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner et vennepar som omtrent murer seg inne bare fordi de har fått baby! Klager heeeeele tiden og snakker nesten stygt om babyen og sier hele tiden "på tull" at de vil gi henne bort! Bare fordi hun liksom sover dårlig! Hun er 2 mnd og sist natt sov hun "bare" i 5 timer i strekk.. eh.. HALLLOOOO er helt vanlig med lite søvn når du har en baby i hus! Dessuten er 5 timer i strekk luksus for veldig mange! Inkludert oss, som har en baby som våkner ca 20 ganger i løpet av natta og hyler! Men vi driver ikke å "tuller" med at vi vil gi han bort! (skriver med hermetegn fordi jeg er litt usikker på om de tuller eller mener det av og til)

Ja alle kan få klage litt når det blir slitsomt, men de går over alle grenser! Synst det er helt fælt å være der og se på den lille søte babyen ligge i vugga si og sove, og de driver å syter over "kreket" som "bare" sov i 5 timer den natta! Og når vi skal gå spør de alltid om vi ikke kan ta med babyen også. Neste gang tror jeg faktisk jeg bare sier ja, og tar henne med meg!

Sånn... måtte bare blåse ut litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger er det sunt for folk å få en liten realitetsorientering. Jeg synes du godt kan si til dem at de klager skammelig mye og at det er normalt (om enn slitsomt) at små babyer sover lite i strekk. De kommer jo til å bli forhatt om de fortsetter å syte sånn for det blir jo ikke stort enklere å ha barn etter hvert som de vokser ;)

Skrevet

Har det slått deg at de kan ha postnatal depresjon begge to? Slik har jeg tenkt når det har stått på som verst. Å få et barn, er en av de store krisene i livet, og alle takler det ikke på samme vis. Jeg syns du bør snakke med dem, ut fra ren omsorg og bekymring, ikke fordi du syns de bør skamme seg. Skam er ofte det som gjør dørstokken høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...