Gå til innhold

Noen som "lekker litt urin" av og til her inne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har både i dette svangerskapet og forrige vært plaget av svangerskaps-allergi, dvs at slimhinner blir veldig hovne, spess i nese/bihuler. Dette medfører at jeg nyser mange ganger på rad, kraftig og ofte. I beg av graviditeten, holdt det seg med nysingen, men nå som jeg er godt over 6mnd på vei, har jeg siste ukene registret at jeg lekker litt, når jeg nyser. Ikke festlig! Noen som har gode råd? Legger til at jeg kniper "dagen" lang, men det ser ikke ut til å hjelpe denne graviditeten. Var litt slik på slutten forrige graviditet, og det sluttett etter fødsel, da gav nysingens seg jo også, men jeg syntes det har startet vel tidlig denne gangen, og nå lekker jeg av en liten host, ikke bare etter kraftige nyse-episoder... grrrrr og litt snufs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg sliter med akkurat det samme, og har "skvetti" pga nysing siden uke 16 el noe.. kniper så godt jeg kan og holder bokstavelig igjen med hånda(de gangene jeg er alene) hehe.. men ellers er det lite som hjelper her og.. Tips er i allefall å fortsette å gjøre knipeøvelser og tisse ofte, samt bruke tynne truseinnlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Du har mye vekt i magen som presser nedover samt at svangerskapshormonene gjør at muskulatur blir slappere. Det hjelper jo litt å knipe, men trøst deg med at når babyen er ute så går det som oftest over (husk å være flink med knipeøvelser etter fødselen). Inntil videre får man hamstre truseinnlegg og knipe så godt man kan når man nyser. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, hehe, det er en underdrivelse i mitt tilfelle! Her går det i Tena Lady for å si det sånn. Var sånn i begge de to forrige svangerskapene også, men det går jo heldigvis over med god trening fra nå av og regelmessig etter fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...