Spinella Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Her i huset er vi egentlig ike noen kakespisere, kakene blir aldri spist og ender opp med å bli kastet. Baker heller rundstykker, loff og brød. Men det er jo litt kjedelig det også da. Noen som har noen supertips til hva man kan bake til jul? Oppskrifter mottas med takk
fox`y Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 jeg baker boller, kanelsnurrer, pepperkaker:) trenger ikke så mye sånt,vi spiser sjelden småkaker. derfor baker jeg heller litt gjærbakst:) får kromkaker av mamma:)
camilla^ Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Baker sirupsnipper og pepperkaker av samme deigen. Vi syns den er best, selv til pepperkaker. 250g meierismør 400g sukker 500g sirupp (halvparten lys og mørk) Alt smeltes i litt stor kjele. Sett dette av plata og la det kjøle seg litt ned. 3 egg piskes inn når det er lunket. Er det for varmt så stivner eggene. 3 ts ingefær 1ts hjortetakssalt 1kg hvetemel Blandes inn. La den stå kaldt til den er hard eller dagen etter. Stekes på 200grader de til er passe (kommer ann på tykkelsen hvor lenge. I oppskriften min skal de pensles med egg, men det er ikke jeg glad i. Kokosmakroner pleier vi å ha si den det er eneste gubben liker, men i år var han vist litt lei. Tyskeskriver har vi laget i år, fant ikke oppskriften nå men fant den på nettet. Ungene syns de var kjempe gode, og det gjør jeg også. Min bestemor laget alltid det, og de syns jeg var gode hos hun ikke hjemme hos mamma. Peppernøtter og sjokoladeboller har mamma laga til meg. Krumkaker pleier ungene å ønske seg av oldemoren sin, så de pleier å komme i romjula. Vi har ikke så mye kaker som det kan høres ut som, siden halvparten av alt går til en gammel grantante i julegave.
Gulosten™ Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Sandkaker uten mandler, med bare margarin, sukker, mel og egg, til min nøtteallergiske mann. Fyller dem med syltetøy og legger logg på, og dekorerer med melisglasur.... NAMMM!!!!
Gjest happy mom:) Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Kun pepperkaker med ungene:) Er ingen husmor når det gjelder baking.. Har nettopp baket boller da, men er jo ikke julekaker det.. Elllers så for jeg luciaboller, lefser, horn og risboller som mamma har laget,heldig der....kjøper smultringer...:=)
pip pip Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Jeg har bakt berlinerkranser, serinakaker og brune pinner. Prøvde å få ut noen pepperkaker av deigen jeg kjøpte på ikea, men den var helt utrolig dårlig - det ble pepperkakene også. Så de ligger her urørt. Brune pinner er kjempe gode og veldig lette å lage
weihnachtmarkblomstre Skrevet 20. desember 2010 #7 Skrevet 20. desember 2010 Jeg liker egentlig å bake, men har dessverre en familie som ikke liker å spise så mye søtt... hmrf! Så jeg har bakt rundstykker, kjøpt pepperkaker og holder nå på med 3dje slaget konfekt. Den ene konfekten (snickers) lager jeg faktisk en hel langpanne av, men den er så poppis at den forsvinner (utrolig). Oppskrift i vedlagt link. I samme link finner du også noen lattelig enkle noen (tre specier), lurer på om de skal bli fyllmasse til mine kakebokser i år sammen med kransekakestenger dyppet i sjokolade ettersom jeg har både marsipan og sjokolade til overs etter konfektlagingen. Da ble det vel 7 slag da? :-) http://www.dinbaby.com/forum/thread/142680883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå