Gå til innhold

Alt dette fancy utstyret de har på CSI..

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror dere alt dette eksisterer og isåfall tror dere det er typisk ustyr som blir brukt på kriminallabber omkring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye av det finnes nok, men tviler på at det brukes i alle saker og at det aldri er ventetid og man alltid har ressurser for å teste alt mellom himmel og jord ;-)

Skrevet

Hørte dere Beggin med Madcon på CSI i stad? Syns jeg var litt gøy,da :)

Skrevet

Jeg så en dokumentar om dette for en stund sia. Det som ble sagt der var at noe utstyr stemte, men var ikke like bra (tok lengre tid, ikke like treffsikkert). Enkelte ting fantes visst ikke. Det var en som sa at visst folk trodde jobben deres var som CSI, ville de bli skuffet siden det tok mye lengre tid, å mange færre saker som hadde blir løst. Han trodde nok det ville blitt ett temmelig kjedelig program:P

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.

Databaser med gjenkjennelige bilder av gud og hvermann, vet jeg at ikke finnes. Å få svar på en DNA-test tar flere uker, og er dyrt, slik at de ikke bruker det i en hvilken som helst sak. Men petriskålene og pipettene er nok ganske like.

Skrevet

Forfatteren Patricia Cornwell arbeidet med medisinske undersøkelser.

Om arbeidet hennes står det på wikipedia; "In 1984, she took a job at the Office of the Chief Medical Examiner of Virginia. She worked there for six years, first as a technical writer and then as a computer analyst. She also volunteered to work with the Richmond Police Department."

"The Scarpetta novels include a great deal of detail on forensic science. The initial resolution to the mystery is found in the forensic investigation of the murder victim's corpse, although Scarpetta does considerably more field investigation and confrontation with suspects than real-life medical examiners. The novels generally climax with action scenes in which Scarpetta and her associates confront, or are confronted by, the killer or killers, usually concluding with the death of the killer. The novels are considered to have influenced the development of popular TV series on forensics, both fictional, such as CSI: Crime Scene Investigation, and documentaries, such as Cold Case Files."

Så forfatteren anses å ha god greie på ting? Men det kan godt tenkes at filmfolkene overdriver noe når de skal gjenskape maskinene/hjelpemidlene.

Skrevet

Bryr meg overhodet ikke, ser på det som underholdning :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...