Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Noen andre som har opplevd det? Vært sånn siden uke 11...straks uke 38 nå. Redd det ikke skal bli bedre etter fødsel Orker såvidt en dusj annenhver dag. Ellers gjør samboeren min alt...er så lei.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Jeg var sånn i forrige svangerskap og også i dette. Så ille at jeg har vært sykemeldt i mer eller mindre grad hele tiden. I dette svangerskapet hadde jeg en samtale med jordmor på jobb og vi nøstet litt tilbake til forrige svangerskap, tiden etterpå og nå. Og kom fram til depresjon - noe som slett ikke er uvanlig hos gravide. Hormoner som eksploderer og man tyner seg til det sier PANG. Jeg er henvist til psykolog for å unngå en svangerskapsdepresjon (eller ihvertfall minske den) etter fødsel. Jeg føler meg glad, har det veldig bra med samboer, hjemme, alt er veldig fint, men jeg har lokk på følelsene virker det som. Dessuten er alt et ork, ja. Har såvidt energi til å vaske klær, lage middag og legge unger. Ellers sitter jeg her foran pc, tv, eller helst sover. Så du er ikke alene om å være tiltaksløs og utslitt!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Uffda. Jeg hadde det bare slik i 1. trimester og et par-tre uker ut i 2. trimester. Det var helt forferdelig. Jeg orket ikke å kle på meg ordentlig en gang. jeg tok bare på meg en joggebukse og t-skjorte fordi jeg orket ikke mer. Syns det var tungt å løfte et vannglass, og det kunne nesten gå en uke før jeg klarte å dusje. helt grusomt å være så utmattet. Alt jeg tenkte på var sove, sove, sove, hvile, lukke øyene... alt annet la jeg ikke merke til, eller brydde jeg meg ikke om. Hvis jeg måtte handle på butikken, måtte jeg lene meg langs frysedisken fordi jeg var så sliten. Men at du har hatt det slik nesten gjennom hele svangerskapet, det må være helt forferdelig!! Kanskje er du bare uheldig å bli rammet hele svangerskapet, slik som at noen spyr igjennom hele svangerskapet. Når du har født, så kan det hende det går over på et blunk... hvis ikke ville jeg absolutt ha tatt kontakt med legen med en gang. Kanskje det er stoffskiftet eller noe annet som ikke er hormonelt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Takker for svar. Ja det er grusomt. Skjelver i armer og bein hele tiden. Men alle blodprøver er fine. Føler meg ikke tiltaksløs, er bare kroppen som er helt utmatta.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 22:54 her: Nei, det er ikke det samme som å være tiltaksløs. JEg har hatt fødselsdepresjon, og depresjon er noe helt annet. Da er man tiltaksløs, men ikke utmattet på den måten man er i svangerskapet. Det er rent fysisk. Håper det går over så fort du har født!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Jeg er i uke 21 og har hatt det slik hele veien..orker ikke noe. Taper meg i vekt og er konstant utmattet. Føler meg faktisk syk..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 23:09: Sånn at bare å stå i 2 min er grusomt? Tungt å løfte armer osv? Litt "godt" vi er flere..... HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Jeg er i uke 8 bare og er dausliten absolutt hele tiden. Jeg føler meg rett og slett lat. Må sette meg ned og slappe av mens jeg lager middag. Alt kjennes ut som et slit. I tillegg er jeg 100% sykemeldt....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 23:09 her... Jepp! Alt er et ork..er noen ganger redd jeg ikke skal klare å holde kroppen oppe. Går litt opp og ned, noen ganger bedre enn andre, men skal lite til for jeg blir sliten. Skal sies at jeg får i meg lite mat i tilleg og har gått ned i vekt. Tror nok at lille babyen spise mine reserver:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå