Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Hva vil det si å ha barnet annenhver jul? Innebærer det julaften og hele romjula?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Det er det dere foreldre som definerer!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Nei. Hele jula inkl. romjula er en tid uten om d vanlige. Så denne høytiden skal fordeles på etter behov/ønske fra begge sider. Selv har vi d sånn denne jula: Jeg har barnet lille julaften, far: julaften, Jeg: 1. juledag, Far: 2.juledag.. og så er det hips som haps fra til nyttår.. den er også avtalt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Så det finnes ingen standard definisjon? Noen som kan fortelle om hvordan de praktiserer dette?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Her er det julaften som er viktigst, og så deler dere resten av romjulen..... Vanlig er vel at ene har julaften og halve romjulen(sånn ca), og at andre har resten+nyttårsaften. Men det er opp til dere foreldre, hele greia
Kliko Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Her er det annen hver julaften + 1.juledag. Den som ikke har julaften og 1.juledag har førsterett på de andre dagene ( om det skulle være familiesamlinger e.l). Følger vanlig samvær om ikke det skulle være noe. Samme gjelder nyttårsaften: Nyttårsaften + 1. nyttårsdag =)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Høres da veldig slitsomt ut for ungen(e) å måtte dra frem og tilbake hver dag. Ville du gjort det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Her er unga hos en på julaften og den andre på nyttårsaften, og bytter om neste år. Dagene mellom går etter vanlig samværsavtale 50/50 - en uke på hvert sted. Vi bor rett i nærheten av hverandre så det ikke blir så pes for ungene:)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Her praktiseres det slik, at barna hans er hele juleferien hos enten mor eller far. Fra de slutter for ferien, og til de begynner på skolen igjen i januar. Er de hos mor, reiser de langt vekk til hennes familie, og vi reiser til min familie. Er de hos oss holder vi oss hjemme, hun reiser da på ferie med kjæresten sin. Så sånn ca 3 uker hos den som har jula, og de veksler annethvert år. Det er gjort slik fordi dette funker for oss. Jeg har behov for å treffe familien min av og til, det samme har barna, og det er kjempe lang reise. Mora deres har samme problemstillingen, og når man da reiser så langt, så er det greit å ha roen. Mora deres liker også å ha lang fri med kjæresten og dra til varmere strøk. han har ikke barn fra før.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Vi har det noenlunde likt som 00:10. Ungene til mannen min er hos oss fra lillejulaften og til over nyttår, annenhvert år. De har et stykke å reise for å komme til oss. For ungene sin del er det da best å være hos oss lengre av gangen, og "finne roen" her. Dessuten er jeg fra en annen kant av landet, og da reise vi alltid dit det året vi ikke har ungene hans till jul/nyttår. En super løsning som funker fint for ungene, moren deres og oss
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #12 Skrevet 19. desember 2010 Her gjør vi det slik: 1. person: Lille julaften til julaften ca. kl. 14.00 (slik at barna skal få ro på julemorgenen, men samtidig få spise julegrøt med forelderen.) 2. person: Julaften kl.14.00 til 3. juledag på kvelden. 3. person: 3. juledag på kvelden til 1. nyttårsdag på kvelden. Fungerer helt supert.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #13 Skrevet 19. desember 2010 3. person skal selvfølgelig være 1. person=) 00.32
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #14 Skrevet 19. desember 2010 Her betyr det fra lillejulaften til 3. januar. Hva dere blir enige om er jo opp til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå