Gå til innhold

Hvilken str. bruker barnet ditt i klær?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Heihei:)

Tenkte jeg kunne høre litt her inne med hva barna deres barn bruker i klær.

Jeg har en liten gutt som er 5mnd å 10dager gammel. Da han ble født var han 48cm og nede i 2800gr så han var jo ganske så liten synest jeg (til å være i vår familie) hehe.

Da brukte han str. 40 en good stund. Så 50-56 etter hvert.

Men det jeg egentlig skulle spørre om va har noen av dere her inne jevnaldrede barn som fortsatt bruker 50-56 i klærne sine, eller er dette unormalt til hans alder? Han har jo litt lange ben så der bruker han jo 62 da men oventil kan 62 til tider bli ganske så stort. Men han bruker jo det også da.

Hilsen meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bruke 50 når man er 5,5 mnd er vel ikke normalt, men frøkna vår lå brukte vel også 56 frem til den alderen. Poblemet var at hun hadde lange ben og armer, men klærne ble alt for store rundt. Så lenge han følger vekstkurven sin er jo det det viktigste. Vår var forresten nede i 2650 og var 49 cm.

Nå nærmer hun seg 2,5 og er ikke så langt unna str andre barn på samme alder bruker:-) Jevner seg vel ut etter noen år.

Skrevet

Jeg tror dette jevner seg ut etter hvert. Og dere går vel til oppfølging på helsestasjonen og så lenge han følger sin egen kurve så er det vel ikke så farlig om "alle andre" bruker andre størrelser. Datteren min var 3560g og 53 cm da hun ble født og hoppet glatt over str 50 hun. Hun hoppet egentlig ganske glatt over de fleste størrelser, hun ble bare lengre og lengre. Først nå når hun er 15 mnd har hun nesten sluttet å vokse ut av klærne sine, og har brukt str 86-92 en god stund! Så "alt" er vel egentlig normalt :) Snakk med helsesøsteren din om du er bekymra for veksten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...