Gå til innhold

Jeg liker ikke ordet "barnefar"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det høres så fælt ut, høres ut som en fjern, vilt fremmed sæddonor eller noe sånt.

Man snakker jo ikke om barnemor, så det burde jo finnes alternativer til barnefar også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig. dessuten er det smør på flesk, far holder. at man er far til et barn er jo underforstått...

Skrevet

Man snakker ikke om barnemor, men om biomor. Samme greia og snakk om mor/far som ikke er sammen

Skrevet

Det finnes et annet ord for barnemor, her inne kalles vi biomor. Så jeg synes ikke barnefar er så ille. Kan godt begynne å kalle de for biofar?

Skrevet

Det er det jeg mener, at det burde rekke å kalle ham far.

For å bruke eksempelet fra et annet innlegg her i dag "Barnefar skulle levere ungen kl. 16.30", her ville jeg heller skrevet at "Far skulle levere... "osv, alle ville jo skjønt at det var faren til ungen min det var snakk om, ikke min far? (Som jeg ville omtalt som morfar)

HI

Skrevet

Liker du ikke ordet barnefar, så la vær å bruke det.

Skrevet

Herregud, makan til filleting å pirke på. Barnefar og far er vel det samme?

Her kalles han barnefar, fordi han er i utgangspunktet kun sæddonor, og ikke det jeg ser på som en FAR. Den tittelen fortjener han ikke når jeg omtaler han.

Skrevet

Hva skal en si når man ikke er sammen med far til barna, da? Barnefar er jo kort, og BF er enda kortere. Og en slik betegnelse har en for fedre som ikke er sammen med mødrene til sine barn. Kan jo si biofar, men det også blir BF forkortet ;)

En har mange forkortelser når en ikke bor sammen som foreldre... BY, BM, BF og BM(igjen) = Bidragsyter, bidragsmottaker, barnefar/biofar og biomor/barnemor.... ;)

Skrevet

Barnemor høres fælt ut!!! Barnemor(der)

Huff og huff...

Skrevet

Far kan misforstås som at man snakker om sin egen far, derfor er barnefar enklere. Du finner helt sikkert noe annet du heller kan henge deg opp i her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...