Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet over dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tvilling, og godt voksen. Under en familiemiddag i dag, røpte jeg for mine foreldre av bestevenninnen min venter tvillinger. Da kom det fra moren min: "Ånei, stakkars folk! De venter vel ikke tvillinger?? Jeg unner ikke min verste fiende tvillinger!" (Altså, hun syntes det var så slitsomt).

Hæ? Det skal sies at vi alltid har hatt et litt anstrengt forhold. Tvillingsøstra mi satt der også, men sa ikke noe. Hva sier dere? Hadde dere blitt fornærmet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene mine sier at jeg og min tvilingsøster skulle vært en flekk på lakenet (kondomsprekk) og at mamma skjemtes så med å være på vei med oss at hun snøret inn magen de første månedene for at naboene ikke skulle snakke om det..

Skjønner at hun var sliten, men ikke noe snillt å si.. min mor har hvertfall aldri klaget over at vi var "slitsomme". men så tror jeg vi måtte bare ligge å hyle hvis det var noe ekstra, hun hadde neppe kapasitet til å bære/bysse/kose oss i søvn.. Ble født på det glade 70-tallet, på den tiden man fikk godt trente lunger av å skrike som baby..:-/

Skrevet

Nei. tenk deg selv å ha to babyer samtidig. Det er slitsomt, tror du ikke? Forstår godt moren din akkurat her.

En nabo der jeg vokste opp, hadde tvillinger, og en dag kom hun på døren til en nabo og ba om hjelp, for det var rett før hun kastet ungene ut viduet..... Tenk om de har kolikk eller andre plager....

Skrevet

Jeg vet alt om å være sliten, har 3 barn selv jeg er alene med store deler av tiden. Vi var dessuten meget rolige unger, har jeg blitt fortalt.

HI

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Men vet jo ikke hvordan familiesamholdet er i din familie.

Moren din har vel kanskje hatt det tungt når dere var små. Ikke sikkert hun har fortalt alt. Kanskje hun var depressiv etter fødsel og synes det var ulidelig å ha to å passe på?

Skrevet

jeg hadde nok reagert på det som ble sagt. Det hørtes jo ut som om dere/tvillinger var det verste som kunne skje. Hadde hun sagt noe sånt som dette, hadde jeg ikke reagert : Oi, de har noen tøffe år foran seg, for jeg synes det var ordentlig slitsomt da dere var små.

Skrevet

Jeg tror nok ikke moren din mente det på den måten det ble tatt;) HUn mente nok ikke at dere ikke var verdt alt "slitet";) Men jeg kan jo tenke med at det må være et ufattelig stort oppdrag å få tvillinger da!! Men det så er det jo dobbel lykke også)

Skrevet

Om hun ikke til vanlig er en person som prater så åpent hadde jeg nok reagert men om hun er typen til å slenge ut det hun tenker der og da så hadde jeg ikke giddet å bry meg.

Skrevet

Jeg synes det var en unødvendig kommentar. Det er jo slitsomt med barn, slik er det bare. Det er vel mye kos med tvillinger også tipper jeg :)

Skrevet

Nettopp, da hadde jeg ikke reagert. Men jeg tenker det samme, vi var det verste som kunne skjedd dem. Barnslig sikkert, men jeg ble veldig lei meg.

HI

Skrevet

Jeg hadde kanskje reagert i tre sekunder, for å så ta meg i nakken å tenke at SÅKLART er det forferdelig slitsomt med tvillinger. To babyer på en gang, som kanskje har mageproblemer eller andre ting. Nei fy, all ære til tvillingforeldre!!

Skrevet

Hadde ikke blitt fornærmet hvis moren min hadde sagt noe slik (om jeg var tvilling da....) regner jo med at det ER ekstra slitsomt å ha to samtidig, selv om jeg har to veldig tette, så kan det vel ikke sammenlignes med tvillinger?

Skrevet

Sær ting å si mens dere barna hører på! Totalt unødvendig å slenge ut slike ting.

Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg ville blitt paff og litt såret.

Skrevet

Altså, til dere alle, jeg reagerer ikke på at hun syntes det var slitsomt, den forstår jeg. Men at hun ikke unner sin verste fiende det hun selv fikk? Hadde dere seriøst ikke blitt fornærmet? Og nei, hun er ikke typen som til daglig lirer av seg slike ting.

HI

Skrevet

Nei, jeg skjønner at det er dritslitsomt. Det betyr da vel ikke at mora deres ikke er glad i dere. Hun er da menneske hun og. Ikke vær så overføMora mi har sagt maaaange ganger at jeg ikke må finne på å få barn tett opptill hverandre fordi småbarnsperioden med oss var den verste og mest slitsomme i hennes liv. Det er da en ærlig sak det. Det er bare enkelte som ønsker å fremstå som perfekte som ikke innrømmer dette.

Skrevet

Det synes jeg var veldig unødvendig sagt av moren din. Jeg hadde også blitt veldig lei meg, hadde jeg fått den slengt i trynet.

Jeg har selv tvillinger på snart 11 mnd og en på 2,5 år, og så klart det er slitsomt, men også mye moro;)

Skrevet

Jeg er tvilling selv, og har ikke tall på hvor mange ganger moren min har sagt at det var slitsomt.

Storebroren min var 2,5 år da vi ble født. Jeg hadde kolikk så jeg gråt fra kl var 22 til kl. var 06, og akkurat i det jeg sluttet å gråte og sovnet så skulle de 2 andre opp.

Hver gang hun skulle amme den ene så begynte enten den andre å gråte eller så skulle storebror på do og trengte hjelp.

Skjønner godt at hun sier at det er slitsomt og tar meg absolutt ikke nær av at hun sier det.

Klarer du ikke å sette deg inn i situasjonen selv ? Du har ikke opplevd det å ha tvillinger så du har ikke sjans i havet til å sette deg inn i opplevelsen.

Skrevet

Kan du ikke lese? Det er ikke det at det var slitsomt jeg reagerer på, men at hun ikke unner sin verste fiende tvillinger, som om det ikke finnes kos å ha tvillinger. Og jo, jeg kan sette meg inn i situasjonen selv, da jeg er alene med tre tette i opptil 6 måneder av gangen.

HI

Skrevet

Det finnes masse kos med tvillinger, og er nok heller ikke lett med tre tette. Jeg kunne ihvertall ikke sagt noe slikt til en av mine tvillinger når de blir voksne. Er stolt av å ha tvillinger, og er dødssliten hver kveld;)

Skrevet

Jeg hadde blitt temmelig fornærma. Jeg er ikke tvilling selv, men er nå tvillingmamma:P Synes det er temmelig unødvendig sagt, at en ikke ønsker sin verste fiende det. Kan innrømme at det er stress, de seks første månedene var nok de verste. Eneste som er plagsomt nå er at samfunnet ikke er tilrettelagt, men det gjelder vell alle med små barm (også to tette). Tenker på problemer med at vognene er for brede:P Uansett etter min mening høres det mer stress ut med to tette, altså de er jo aldri på samme stadiet. Hehe, høres ikke lett ut å måtte løpe etter den ene ungen å samtidig amme den andre:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...