Gå til innhold

Trenger litt hjelp her (flaskesterilisator).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er en hel jungel der ute med alle mulig typer og merker. Finnes det både slike man kjører i mikroen og slike som går på strøm? Å dersom man kjøper f.eks en Avent flaskesterilisator, kan jeg da bruke andre flakser enn Avent flasker til den?

Blir litt forvirret her merker jeg! Har nemelig både tommy tippe og mam flasker jeg bør få brukt den til. Hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Vi har en sånn Avent flaskesterilisator. Aventflaskene passer jo aller best nedi den, men du kan helt fint sterilisere alle typer flasker (og alt annet som får plass) i den! Vi har en som står på kjøkkenbenken som vi heller litt vann i og trykker på en knapp, vips 10 min etter er flaskene ferdig (og den kan stå i opp til 6 timer og fortsatt være steril hvis man ikke tar av lokket). Vi hadde for det meste Aventflasker, men jeg steriliserte også utstyret til brystpumpa, smokker og div andre ting i den!

Det var sambo som mente vi trengte en før Veslefrøkna kom, jeg bare fnyste av ham, men når vi endte opp med flaskebarn så må jeg bare si at den var helt uunnværlig! Sist hadde vi ikke oppvaskmaskin heller, så ble RIMELIG lei av å vaske opp de flaskene, så om jeg måtte ha stått der og kokt flaskene i tillegg hadde jeg gått på veggen!

Nei, sterilisator og flaskevarmer er to ting jeg ALDRI ville klart meg uten!

Skrevet

Vi har kjøpt den til Avent som går på strøm fordi den som du kan ta i mikroen er for stor for vår mikro. Er kjempe fornøyd med vår!! Tar den også med på hytta hvor vi har strøm men ikke mikro. Eneste som kanskje er litt kjedelig er at den er litt stor men d må den jo også være skal en få sterilisert 6 flasker osv. samtidig.

Skrevet

Jeg tenker nok jeg mest sannsynlig må gå på en slik man ikke putter i mikroen, siden min er veldig liten. Da skal jeg undersøke med en slik Avent sterilisator. Vet dere om man får den på Barnas Hus?

Skrevet

Jeg personlig syns alt sånt utstyr er litt overkill...

Har du micro? Sett noen milliliter vann i flasken, sett smokken "opp-ned" oppi åpningen, legg "ringen" løst oppå der igjen.. og kjør til vannet bobler..stopp microen og la stå i noen minutter, vips har du steriliserte flasker uten å kjøpe dyre maskiner utenom..

-ellers funker jo gryte med kokende vann supert også ;) tar ikke mer enn 10 min det heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...