Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale et øretermometer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øretermometer er ikke helt sikkert. Hvis ungen har lagt på det ene øret så blir temperaturen høyere. Eller hvis det er kaldt på rommet og ørene blir kalde så synker tempen.

Skrevet

Mmh vet.. Men har tenkt å skaffe meg et nå så håper at noen har et å anbefale

Skrevet

Jeg har den fra Braun, er igrunn ganske så fornøyd med den! ;)

Skrevet

Vil heller anbefale ett pannetermometer. Enklere å bruke riktig enn øretermometer, og like sikkert. Dette krever at den som skal måles er aklimatisert, dvs ikke kommer utenifra når det er iskaldt, ikke har hoppa seg kokvarm i sofaen osv. Syns det er veldig kjekt å kunne måle barnet under søvn.

Skrevet

Ja er det fra Braun jeg har vært litt inne på...

Hva slags pannetermometer har du temine? og hvor får man kjøpt slike?

Skrevet

Jeg har ikke ett selv enda, men vi bruker på jobb (barn akutt), og det viser seg å være ganske så tett opptill målinger rektalt. Det vi har på jobb er svært kostbart, men jeg hadde håpet å finne en test på nett som ville fortelle meg hvilket jeg skal kjøpe til privat bruk. Husker å ha sett noe for flere år tilbake, men regner med det har blitt enda bedre nå.

Vet de har pannetermometer på apoteket i alle fall, kan bare ikke anbefale noe merke enda.

Skrevet

Kan i allefall si at jeg ikke anbealer øretermometeret fra Apotek1. Helt ubrukelig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg anbefaler også pannetermometer. Kjempeenkelt, og målt på et halvt sekund. Har kjøpt på apoteket, husker ikke helt merke i farta... Kosta litt, men det er det verdt. Kan bruke det til å måle temp på andre ting og, som vin, væske til gjerbakst, osv osv :)

Skrevet

Jeg vil også anbefale pannetermometer, koster litt men er gull verdt :-)

De har på apoteket

Skrevet

Termometerne jeg har sett på koster og rundt 500 kr ja, av og til noen på tilbud. Det vi har på jobb koster ca 5000, med der er det jo flere hensyn enn riktig måling man må ta.

Er jo kun rektalt man får målt 100 %, men hvor ofte er det viktig å vite sikkert om barnet han 38,7 eller 38,9 for oss privatpersoner egentlig? Ikke her i huset i alle fall:)

Skrevet

Har hatt to fra Braun og er velig fornøyd. Avviker litt fra vanlig rompetermometer, men jeg vet hvor mye. 0.2 mindre viser det hos oss.

Er feberen veldig høy så sjekkes det med rompetemometer også, for å være sikker. Men det er ekstremt sjeldent, og om formen på ungene er veldig dårlig. Sjekket ikke med rompetermometer når hu eldste hadde feber på 39,5 i dag. Formen hennes var god til å ha feber, og nå har hun kommet seg.

Batteri må byttes av og til, det kan vise litt feil om batteriet begynner å bli dårlig. Vet man det så er det ikke noe problem, jeg pleier å sjekke på meg selv om jeg syns det er noe rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...