Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Min samboer nekter å slutte å røyke hasj. Han drikker seg også sanseløs annenhver helg, men det plager meg ikke like mye. Jeg er så fortvilet. Er i uke 25, og livredd for hva som vil skje når barnet er her. Jeg nekter han å røyke i leiligheten, men etter at jeg har lagt meg er han like ivrig. Kan jeg prate med jordmor om dette problemet uten at barnevernet blir innblandet? Har hun taushetsplikt når det gjelder slikt og? Jeg trenger noen å prate med, noen som kan hjelpe. Jeg har diagnosen depresjon og angst, og jeg merker at jeg blir verre for hver dag som går. Føler meg som verdens mest patetiske menneske som må la dette skje. Men nok syting. Tror dere jordmor kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Nei det tror jeg ikke ..Ikke fortell for mye til jordmor.Det at du har angst å depresjoner hjelper ikke akkurat.og rus er noe som blir tatt veldig alvorlig.Kan fort komme en bekymrings melding til barnevernet hvis du forteller dette..hold tett....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Forlat heller samboer. Vis han at du mener alvor. Hasjen eller deg og barnet.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Hvorfor ikke fortelle jm? Er det ikke bedre, at det kommer hjelp i saken? Du skal jo engang føde, og hvordan blir det etter barnet er kommet til verden? Det er jo en bekymring, at faren røyker hasj, og du i tillegg er dep og har angst. Det er jo en dårlig komibnasjon. Tror neppe, at dere er så sterke begge to, at dere greier å rydde oppe i alt helt alene. Er det ikke bedre, lettere og enklere for alle parter, om du nevner det for jm?? Tror nok hjelpen må komme et sted fra, eller??
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Nei vi klarer ikke ordne opp selv. Jeg har prøvd siden jeg ble gravid. Er ikke bare bare å skal gå ifra ham heller. Det vet alle som er i et forhold med noen man elsker og jeg har heller ingen god økonomi. Er det sikkert at jordmor går til barnevernet? Er det ikke hennes plikt å hjelpe? NOEN må man jo kunne prate med? HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Ta kontakt med veilednings senteret for pårørende til rusmisbrukere. Tror de kan hjelpe deg bedre enn de fleste her inne http://www.veiledningssenteret.no/
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Jeg ville så absolutt tatt det opp med jm. Du er i uke 25 nå, og har enda god tid igjen til en evt livstilssituasjonsendring. Hvis du tar tak i dette selv nå viser du god innsatsvilje og holdning overfor barnet du skal ha. Hvis barnevernet blir koblet inn er det uansett ikke du som får svi, som tar tak i dette selv. Kan hende de kan hjelpe både deg og samboeren din, målet til bv er uansett ikke å ta fra folk barn eller straffe de på noe vis når de selv søker hjelp. Jeg forstår deg når du sier at du ikke klarer å gå fra samboer på egenhånd, men det er derfor det er så viktig at du tar kontakt med noen som kan støtte og hjelpe deg gjennom dette, eller aller best å få han til å vokse opp litt og ta ansvar. Det er spesielt viktig med tanke på babyen din, som ellers kanskje må vokse opp i et hjem hvor det røykes hasj og med en far som er på fylla annenhver helg. Det hadde ikke jeg tolerert! Om du ikke vil snakke med jordmor, ta kontakt med en terapeut, bare for å få noen råd! Har selv gått til både psykolog, psykoterapeut og livstilsscoach tidligere i livet, og kan spesielt anbefale de to siste iforhold til det å gro litt nesebein selv (har inntil da alltid vært en dørmatte). Du viser godt initiativ ved at du vil ta tak i dette og få hjelp. Høres jo ut som en elendig latsekk av en samboer du har, unnskyld meg, som ikke er interessert i verken din eller babyens helse. Han burde jo ta på seg litt ansvar for den lille som kommer og i det minste legge vekk hasjen. Håper du finner noen du vil søke hjelp hos som du føler du kan stole på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå