Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Tenker selvsagt ikke sett i sammenligning med dem som har både 5 og 10.. men i norsk målestokk? Vi skal ha barn nr 3, og stadig flere kommenterer ting som "Nå blir dere jo en skikkelig storfamilie!" og "Jøss, skal si dere er produktive". Er 3 barn rett og slett mer enn "normalen"? (Hva er egentlig gj.snittet i Norge?) Når jeg tenker på alle mine venner/bekjente og familie, så innser jeg vel at de aller fleste har 1 eller 2 barn - mens kun et svært lite fåtall har MER enn 3. Men det er da vitterlig noen som har 3 også... (Og nei - jeg tenker ikke på generasjonene før oss, da det var langt mer vanlig med mer enn både 3, 4, og 5 barn...)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Vi skal ikke ha flere enn to barn, men jeg syns ikke tre er veldig mye likevel, men jeg syns det virker som mange som venter nr3 syns det er mange:-) "Men etter dette har vi gjort vårt" er en kommentar jeg har hørt fra flere som er gravide med nr3, akkurat som om de er litt flaue over at de skal ha enda et barn. Det kan jo hende de bare er vant til å høre kommentarer som de du sier og at det er derfor, men jeg har aldri sagt noe sånn før de sier det. I området her har de fleste to og en del tre barn, de som har flere har stort sett "dine, mine, våre barn".
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 2 barn er i dag gjennomsnittet i Norge, takke være utlendingene!! vi har 2 barn på 1,5 og 3,5 år og om noen år vil vi gjerne ha en liten til. Jeg synes ikke 3 er storfamilie!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 hehe Hva skal jeg si da? Jeg har født 3 barn, har en samboer som til tider kan være et barn og ei stedatter. Nå går jeg gravid med et til... hehe Selfølgelig er det mere enn nok med 3 barn men ettersom jeg er blitt gravid, vil jeg bære også dette barnet frem. Jeg ble gravid på p-piller denne gangen så dette barnet er slettes ikke planlagt. Men velkommen er det. Jeg synes ikke at abort er et prevansjons middel i den forstand så derfor valgte jeg og beholde denne attpåklatten. Alle gleder seg veldig.
Tante Blås Squaw Skrevet 19. desember 2010 #5 Skrevet 19. desember 2010 Vi har også tre, og får spørsmål om vi "virkelig ikke skal ha flere" hehe. Kommer sikkert an på hvor man bor.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 jeg har tre, og pleide å si til folk at "ja, når hvertfall vi gjort vårt" hehe- Kan godt være fordi vi var redde for hva andre tenkte, men samtidig var jeg virkelig bestemt på at dette ble sistemann. Jeg tror vi har blitt lært opp til å synes at 3 er så kjempe mange... Nesten barnemishandling å ha flere, for hvordan skal du kunne ta deg av dem skikkelig? Vel jeg er en av 5. Jeg har alltid blitt tatt godt vare på og fulgt opp, men kanskje ikke slik som "samfunnet" hadde ønsket jeg ble!? Jeg vet faktisk ikke... Nå tenker jeg at kaaaanskje jeg vil ha en liten en til. Men det blir noen år til i så fall, også må jeg få mannen med på det da, hehehe Vil bare legge til at det er utroig flott å vokse opp i en storfamilie! Alle mine søsken og jeg har masse glede av hverandre i dag, og vi støtter og hjelper hverandre!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 jeg synes at 3 barn er akkurat passelig men virker som de fleste nå for tiden kun har to barn, hvis ikke de kun har ett.. for min del vil jeg ha maange barn!! Eller, hvis jeg må jobbe fulltid og evt overtid og jobbe masse, vil jeg ikke ha mer enn tre. Men dersom jeg får muligheten til å jobbe litt mindre, og være hjemme med barna mine, ihvertfall mens de enda er små, vil jeg gjerne ha mange fler! Men det kommer selvfølgelig an på hvordan økonomien utarter seg da... Synes at 2 er helt nødvendig - alle fortjener minst ett søsken! Tenk så kjedelig å være enebarn..? Nå har jeg tre søstre selv da, så er vant til at det er mange rundt meg, vant til å krangle og sloss litt og sånne "normale" søskenforhold, men jeg ser at mange av de som er enebarn(rundt min alder,,) ofte er mye mindre selvstendige og sliter litt med å sosialisere seg, i forhold til oss med søsken.. Men det kan jo også være tilfeldig Kos deg med familien din som er et helt perfekt antall, synes jeg
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Vil bare si at da burde du få en til - for du angrer aldri på en du har fått, men det er maaange som angrer på den siste de ikke fikk, når de hadde sjansen! Er jo kjipt å sitte igjen i ettertid å tenke at Ååå, jeg skulle virkelig hatt en til!! og føle at man mangler noe.. Enn å gå rundt med følelsen av fire barn som elsker deg høyt og som du aldri ville vært foruten, som gjør deg til den du er og som utgjør livet ditt slik det skal være økonomi og plass løser seg alltid på ett vis - der det er hjerterom er det husrom!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå