Gå til innhold

Julegaver til venninners barn??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vårt første år med barn. Vi kjøper selv bare utstyr som babyen trenger nå i år, han skjønner jo ikke noe av dette med jula ennå selv.

 

I går fikk jeg melding fra en venninne om at hun har en julegave til ham så vi må treffes før jul. Føler meg litt teit for denne venninnen har tre barn som jeg aldri har kjøpt noe som helst til. Når venninnegjengen treffes er det som regel uten barn og siden jeg av den grunn ikke har noe særlig forhold til ungene hennes og de heller ikke kjenner meg noe særlig har jeg aldri sett på det som naturlig å kjøpe julegaver til dem.

Men nå tenker jeg jo at jeg må forte meg ut og kjøpe noe til dem siden hun har kjøpt til mitt barn. Har ikke tenkt over dette før, men barna får jo så mange gaver til jul allikevel at jeg tenker at gaver fra mors venninner som de ikke engang kjenner er helt unødvendig.

 

Er det jeg som er kjip eller? Og burde jeg snakke med venninnen min om det eller bare kjøpe til hennes og være glad? Uff, dette var vanskelig....

 

Hvordan gjør dere det med venninners barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper til veninners barn. Men da kjenner jo barna meg og er venner med mine barn.

Enten så må du snakke med din veninne nå, og fortelle at dette er en traisjon du ikke vil ha, ellers så må du infinne deg i at det kommer til å bli sånn til...tja til barna er store.

Skrevet

Ja, dette er jo en evig sak hos meg å...

Men jeg og de fleste av mine venninner har ganske jevngamle barn, slik at vi har ganske godt forhold til de fleste... Så da blir det iallfall 10 julegaver til barn av venninner...

Skrevet

Jeg fikk en venninne i vår og hun kom med en pakke til vesla for en uke siden. MEN, det fine var at hun bare hadde kjøpt noe lite. Så da kjøpte jeg også noe lite tilbake til hennes snuppe. Betalt 65 kroner for en leke på sparkjøp. Nok det ;)

Skrevet

Jeg synes ærlig talt ikke dette bør være noe stress fra din side.

OK, så har venninnen din kjøpt en gave til ditt nye tilskudd til verden.

Du er ikke dermed forpliktet til å starte en julehandel for hennes 3 barn av den grunn.

Kanskje har din venninne bare fått lyst å gi noe, fordi det er ditt første barn og han er kanskje ganske nyfødt?

Jeg hadde ihvertfall ikke forventet at MINE 3 plutselig skulle komme på gavelisten av den grunn.

 

Men hvis du føler det som at du må gjøre det, så er det mye du kan pakke inn som ikke koster all verden.

En liten pose julegodteri, for eksempel. :)

 

 

 

 

Skrevet

Jeg har en god venninnegjeng og tidligere kjøpte vi gaver til hverandre alle sammen. Så bestemte vi oss for at det egentlig bare var tull, for vi bare byttet "tullegaver" uansett, så i stedet for ville vi bruke pengene på å finne på noe gøy sammen. Etterhvert så begynte vi en etter en å få barn. I begynnelsen var det veldig hyggelig å kjøpe gaver til barna, når det var bare 1-2-3, så fikk plutselig mange av oss barn i løpet av et år og det var ikke bare et par billige leker å kjøpe, men veldig mange og vi var tilbake til der vi var før. Alle styret med å kjøpe gaver til hverandres barn og brukte penger det ville vært mye hyggeligere å bruke på andre ting. For barna var det bare nok en pakke å åpne mellom alle de andre.

 

Vi ble enige om å ikke kjøpe til hverandres barn igjen og det er jeg veldig glad for nå, nå ville det blitt maaaange ekstra gaver å kjøpe, enda flere gaver å pakke opp og egentlig helt unødvendig. Venninnen din vet jo at du aldri har pleid å kjøpe gaver til hennes barn, så veldig overrasket kan hun jo ikke bli over at du ikke har gjort det i år heller. Jeg ville ringt og sagt at du ikke har noe til hennes barn og at selvom det er veldig hyggelig, så er det ikke nødvendig at hun har noe til ditt barn heller. Hvis hun likevel ønsker å gi gaven til ditt barn, så er jo det helt opp til henne, men jeg syns ikke du skal føle at du må kjøpe til hennes barn når du aldri har gjort det før.

Skrevet

Kjøp en gave til hele familien, f.eks et billig brettspill.

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt til venners barn.

Har mer enn nok i familien å kjøpe til.

 

Men kjøper gave etter fødsel til alle.

Fikk du gave etter fødselen hos henne?

 

 

Skrevet

Synes slikt er ekkelt selv...

 

Har ett barn, og har fått beskjed om at barnet mitt får julegave med kusina mi, som har 4(!!) barn..

Er ikke gira på å begynne å hamstre til hele den bølen..

Skrevet

Ville også kjøpt et brettspill til de 3 barna.

Skrevet

Vi kjøper til våre venners barn, vi er jo litt sammen med barna deres også, hvor barna våres leker sammen.

Kjøper ikke så dyre gaver til dem, bare en liten tanke. Det ene venneparet vårt har en sønn som er like gammel som sønnen min, vi gikk gravide sammen, hang mye sammen og nå er sønnene våres veldig gode venner, så til han kjøper vi en litt større gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...