reven37 Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Passer dårlig dette her siden jeg skal ha 12 stk på middagsbesøk kl 15. Viser seg at jeg har gått med knekt storetå i flere uker. Skulle sparke bort et håndkle på badegulvet, bommet og sparket rett ned i flisene med stor kraft. Var sinnsykt vondt, tåen ble dobbelt så stor og blå. Tenkte aldri på at det kunne være brudd, regnet med at det var en forstuing. Ukene har gått og hver gang jeg har bøyd på tåen har det vært sinnsykt vondt. Har da tenkt at det var merkelig at den skal være vond/forslått så lenge. I morges våknet jeg av at jeg dunket tåen borti madrassen,= sinnsyk smerte. Når jeg ser på tåen så står det et bein/klump ut feil vei og jeg innser at dette er nok et brudd :-( Venter på svar fra legevakten om jeg må komme inn i dag eller om jeg skal vente til i morgen. Noen som har erfaringer med brudd i storetåen? Blir man gipset? Har jo gått med dette noen uker - evt komplikasjoner ? osv Passer veldig dårlig dette her nå midt i julestria :-(
Guttemamma75 Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Såvidt jeg kan husk er brudd i storetåa det eneste brudd i tå som faktisk blir gipset.. Men ettersom det er lang tid siden skaden er jeg usikker på hva de gjør, de må vel ta rtg og se hvilken stilling benet er i og om man må reponere på det (manipulere det for å få det på rett plass).. Da må du isåfall sannsynligvis i narkose ettersom det er svært smertefult å bryte opp et brudd - ditt brudd har jo allerede begynt å gro - men kan også være at de finner ut de bare vil se det an.. Uansett lurt å komme seg til legevakten... Store komplikasjoner tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for, om det var noen skade skjedd på nerver eller blodårer ville du jo fått symptomer på det for lenge siden... God bedring og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå