Gå til innhold

Jeg blir gal av 4 åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun prater absolutt konstant, uten stans. Stopper ikke for å puste engang. Jeg er så sliten i hodet etter idag. Har en aktiv gutt på 1.5 år også hun da, og idag har mannen jobbet og jeg har måtte forbrede til julefest i morgen. Bake masse kaker, pynte, vaske og høre på tjatringa...

mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, hvorfor hvorfor hvorfor, se, se, se

Føler meg som verdens verste mor for jeg klarer ikke å være supermamma hele tiden.

Vær så snill å si at jeg ikke er alene?

Makter dere å gi barna den oppmerksomheten de fortjener hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men ber du henne være stille da? Barn må ikke få tro at de kan tjatre sånn konstant, da gjør vi som foreldre de en stor bjørnetjeneste. Ungen får jo sjokk når hun begynner på skolen og får beskjed om å lukke munnen (mest sannsynlig kommer hun ikke til å greie det heller).

Sønnen min på 3 år er også en skravler, av og til blir jeg svett i øra av den ungen. Som regel lar jeg ham bare holde på, men når det ikke passer eller når det blir nok, sier jeg bare at "nå må du slutte å snakke, for nå skal mamma gjøre dette i ro og fred." Utrolig nok så slutter han også, men tror nok at det er fordi jeg ikke ber om det så ofte (har ganske høy terskel på skravlinga hans) og at jeg sier det til ham på en pen måte.

Skrevet

Åh, har en gutt som var sånn! Også spurte han om det samme om og om og om igjen til jeg trodde jeg skulle bli tullerusk. Også spørsmål som; hvorfor er det en bakke der, hvorfor kjører den bilen der... Prøvde å ha som mantra i hodet mitt "det er slik han lærer, det er slik han lærer" men hendte vi lekte stilleleken :P

Skrevet

Hehe 4 åringen min også skravler noe helt vanvittig! Han er så skjønn da, der han står å lever seg helt inn i en salig blanding av sannhet og litt fantasi ;o)

Men nei, jeg klarer ikke å gi han min fulle oppmerksomhet hele tiden. Jeg gir han bare et halvt øre innimellom gitt.. Mamma mamma, se her da, mamma mamma, se nå, mamma mamma, klarer du dette :o)

Det hender jeg sier at nå må han gå å leke litt, eller at jeg ikke kan se på han hele tiden osv. Men det tar 2 sek. så er det glemt. Men de er så ivrige og skjønne å vil jo bare vise så jeg får litt dårlig samvittighet noen ganger. Men ingen kan gi barna oppmerksomhet 24/7..

Skrevet

Hun er igrunn flink til å underholde seg selv, men jeg har aldri møtt en person som prater så mye. Kjenner mange barn på hennes alder og hun prater seriøst mer enn en gjennomsnittlig 4 åring. Men hun er jo aldri frekk eller sur bare ekstremt nyskjerrig og prate-glad, så jeg synes ikke jeg kan være for streng heller.

Skrevet

Trassballen fyller fire i januar og han er VELDIG flink til å skravle *puh*

Skravla går i ett kjør fra han våkner i sekstida på morgenkvisten til han legger seg rett før åtte om kvelden, og det siste halvåret han han dessuten spedd ut skravlinga med trass, raseri, hyling og surving.

Jeg ELSKER barnehagen og er aldri så sliten som i helgene ;o)

Vi har også Nurka på 4 mnd, hun krever jo ikke allverdens, men storebror Trassball vet virkelig å finne på faenskap når han VET at jeg ikke kan gå ifra Nurka. Som når hun skal legges - da er det visst veeeldig viktig å trene på utestemme og krangle med Minifjortisen. Gnnnn.

Veldig glad i mine avkom, men kjenner iblant at jeg balanserer på den løvtynne eggen mellom sinnsfrisk og stein hakke deise gal ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...