Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 som har begynt å gi litt fast føde, hva gir dere babyene deres? f.eks med grøt.. hvor tykk og hvor ofte? Hvor lenge ga dere velling før dere lot babyen smake noen skjeer med tynn grøt? Er det noen som har begynt med middagsglass tilegnet 4 mnd gamle babyer? Babyen min er 4 mnd og får kun mme. Har begynt å gi han litt velling før han legger seg for kvelden. Men han drikker mer enn en liter mme i døgnet så jeg lurer på om jeg skal begynne med litt fast føde. Men hvordan går jeg frem? Så dere med 4 mnd gamle babyer som får fast føde, kan dere skrive ned hvordan måltidene ser ut hver dag? Hva de får fra morgen til kveld.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Hei Jenta mi ble 4 mnd igår. Vi begynte med velling når hun var akkurat 3 mnd. Hun fikk mm frem til da. Men hun skulle helst ha mat minst annenhver time. Å da ble jeg veldig sliten på natten. ( Dysmatur ) Begynte med tynn velling i ca 1 uke - Da 5 skjeer morgen og kveld. ( Morgen og kveld for at hun skulle bli vant med smaken ) Deretter begynte jeg å lage vellingen litt tykkere, og et par skjeer ekstra. Nå er vi oppe i full grøt porsjon på kveldstid. Hun får også fruktmos glass Der får hun ca 10 skjeer hver gang. Men bestandig forskjellig. Hun smatter veldig når hun får pære :-) Ettersom han drikker over en liter med mme, så anbefaler de å gi grøt på kveldstid, så man kan redusere mme mengden. Men jeg synes såfall det var kjekt å begynne med grøt morgen og kveld for å venne på magen grøt, og for hennes del, slik at hun ikke glemte og vrei seg unna. Men heldigvis så har hun slukt grøten fra første dag hun fikk grøt. Hun har hele tiden vært svært urolig på natten. Men nå for et par dager siden prøvde vi God natt grøt fra Nestle? Blå boks som det står god natt på såfall. Den er fra 6 mnd av. Jeg har gidd hun slik et par dager nå, og hun sover SÅ mye bedre Måltidene hver dag : Våkner om morgenen og får pupp før vi står opp. Er oppe i 3 kvarter før hun begynner å bli trøtt igjen. Gir hun litt fruktmos slik att hun har noe å " gå på" når hun sover, slik at hun sover litt lengre. ( Har kun teite dopper på 40 minutter ) Så når hun våkner får hun pupp igjen, og gir gjerne litt fruktmos når hun blir grinette utover dagen, Så får hun grøt og pupp til kvelds. Så hun kan gjerne få et halvt glass til sammen på en dag. Å ikke noe magevondt Grunn til at hun fikk velling så tidlig var att hun sprutgulpet av all morsmelk erstatning, og pupp måtte jeg gi annenhver time.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Hvorfor ikke spørre på småtroll i stedet for, du får sikkert flere svar der;) Jeg begynte gi littegrann grøt til kvelds først en skje, så to osv. Har aldri gitt velling, men velling er fint Så begynte jeg gi 1/4 Holle Hirsegrøt til kvelds etter en til to uker med litt smaking. Nå er han oppe i 1/2 porsjon. Vanlig tykkelse. Du bør bare gi smaksprøver en stund slik at magen venner seg. Dette var eneste måltidet fast føde en periode. Så innførte jeg frukt, som fruitbreak etc midt på dag en periode, for så å begynne med grøt til frokost. Da får han Hipp risgrøt. Mini er nå 6 mnd, og vi har vel hatt innkjøring helt til nå. Du trenger sikkert ikke ta det SÅ rolig som vi da, hehe. Han får: 06-07: Pupp på senga så sove litt til. 07.30-08: Stå opp 09-09.30 (etter første luren, sover bare 30 min): Hipp risgrøt med sviskesaft 12.00-12.30: Fruitbreak, sviskepurè eller Nestlè fruktglass, blandet med morsmelk på flaske. Er kjempegodt, anbefaler dette, min er helt gal etter dette hehe. 14-15: Pupp, av og til grønnsakspurè. 16.30-17.00: Holle Hirsegrøt 1/2 porsjon (med sviskepurè) 0000-0030: Nattmat: pupp Jeg fikk et nytt "liv" etter mini fikk fast føde, han sover nesten hele natta og det er så herlig 18.00: Pupp om han vil ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå