Gå til innhold

Urettferdig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir den 2 julen for mine barn uten pappaen sin og min 2 jul uten min elskede...

Selv om jeg har prøvd å ikke tenke så mye på det, så klarer jeg ikke la være. Det er så meningsløst og urettferdig... Det minste gullet mitt rakk ikke engang å møte pappaen sin før han døde...

Veit at denne julen kommer til å bli myyye bedre enn sist jul, men tankene er der alikevell...

Selv om vi får hverdagen til å gå.... Kommer det alltid til å føles like vondt i høytidene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke.. Har heldigvis aldri vært i den situasjonen..

Ville bare si kondolerer..

Må føles grusomt urettferdig..

Skrevet

off, er ikke noe greit :( kondolerer masse!! føler med deg..

Vi er litt i samme situasjon, men kun 1 barn uten sin pappa :( Han er bare tre, og pappaen døde da han nettopp var fylt 1 så han husker ham jo ikke.. Men han vet godt at pappa er i himmelen og hvem pappa er, han bare har ikke minnene... For oss andre er det kjempevondt. og urettferdig!! det er ikke mye som hjelper men... savnet og sorgen blir jo ikke bedre, minnene forsvinner jo ikke.. alt er der, bare mye lengre vekke.. og i jula er det spesielt trist, sitter jo med minnene om den tida han var hos oss, hvor fin den siste jula var osv...

Kan jo tenke, at han har det bedre nå da.. huske på de positive tingene og de gode minnene, være åpne og mimre sammen med andre som har opplevd tapet av en de elsket. Snakke med andre som var glad i vedkomne, ikke prøve å glemmer ham eller "late" som han aldri var der.. Er mange som gjør sånn, at de bare prøver å overse hvor forferdelig man egentlig har det. For å ignorere slike følelser, spesielt i jula, er ikke et bra sjakktrekk for psyken tror jeg..

Tankene forsvinner nok ikke, men det hjelper å se på det positive og tenke at du har jo faktisk to helt fantastiske barn etter ham! Han vil alltid leve videre i dem :):)

Lykke til, god jul og kos dere i denne fantastiske høytiden så godt dere kan, for det er det han ville ønsket for familien sin :) lag hans yndlingskaker sammen med barna eller gjør noe som minner deg og barna dine om faren dems, la dem lære å kjenne :)

Skrevet

Så trist for deg som har mistet en kjær og for barna dine som har mistet en pappa. Tenker at du kjenner litt på det at minste ikke har fått disse minnene som dere har.

Alle følelser forsterkes vel rundt høytidene, likeså sorgen :(

Ja, livet er veldig urettferdig.

Skrevet

Tusen takk.

Minnes han gjør vi hver dag. Spesiellt jeg og eldste jenta:) Hun har nok glemt mye, men jeg er overasket av og til over hva hun husker!

Vi gjemmer han ikke bort i hverdagen, det er bilder av han over hele huset og vi snakker om han hver dag.

Mannen min døde når jeg var 5 mnd på vei med minsten.

Vanskelig for meg å tenke at han har det bedre nå.. Vi ventet omsider vårt barn nr to etter tre år med prøving. Vi var så lykkelig, vi var så glad.

Vi klarer å minnes han med et smil hele tiden alle i familien.

Men akuratt i julen synes jeg det er tungt.Jeg veit ikke hvorfor, men alt blir liksom litt ekstra vondt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...