Gå til innhold

Rydder barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rydde barna deres opp etter dem selv?Da tenker jeg på alt fra leker til klær og tallerkener/glass?:) og hvor gamle er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har en toåring som kan rydde leker etter seg om det telles? Og hun kan sette fat og glass på benken ettere å ha spist, evt gi meg fatet :)

Skrevet

klart det telles!:D hehe...så flink da:)

Skrevet

Ja. Hun er 4 år.

Rydder opp lekene sine på kvelden. Uten protester. Det har hun alltid vært veldig flink til å gjøre. (Dersom det har vært en spesiell lek som man har lyst å fortsette dagen etter, så lar vi det gjerne stå over natten altså. Men da spør hun først.)

Hiver klær til vask når hun kler av seg og henger alltid opp yttertøy.

Bærer av bordet etter seg, dersom hun blir bedt om det.

Hjelper også til med en del generell rydding, dersom hun blir spurt om det. F.eks. "kan du bære denne tomflasken ut i posen i boden", "kan du bære glassene fra bordet inn i oppvaskemaskinen". Ja, denslags.

Skrevet

Har en gutt som blir 2 år i februar og han rydder på plass duploklosser osv. også kaster han søppel og tomflasker i vasken på kjøkkenet og plukker opp ting fra gulvet om noe detter ned, f.eks rosiner :).

Skrevet

Min fireåring rydder rommet hver fredag. Jeg vasker og skifter sengetøy. Han legger selv på plass klærne sine når jeg har vasket og brettet dem, legge yttertøy /sko på plass,og han rydder i oppvaskmaskinen etter måltider.

Han lærer mer og mer jo eldre han blir. Hemmeligheten med å få flinke barn er jo å gjøre alt sammen med dem maaange ganger,til de lærer å gjøre det selv. Og ikke gjøre det for dem selv om det ville gått mye raskere:-)

Skrevet

Sønnen min er foresten også kjempeglad i å putte tøy inn i vaskemaskinen :P.

Skrevet

har 2 gutter på 3,5 og 1,5 år. De rydder leiker, Dekker på og av bordet, kaster rester de har igjen i søpla ++.

Skrevet

3 og 4 år

dekker på bordet

henger opp klær, tiltørk

kaster ting i søpla når de skal

finner kluter, tørkerull når de har sølt

ellers er det ikke så flinke å rydde, men om jeg ber dem å sette sko på plass, henge opp jakken sin, minner litt på, så gjør de det. samme om jeg ber dem hente ting til meg etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...