maik-05 Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 hei hei ! Noen som vet hvor tidlig en kan ta graviditetstest ? Håper på en ordentlig julegave her:)
babygirl<3 Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 du BØR vel vente til etter du skulle hatt mensen, for å være mest "sikker" på resultatet tror jeg.. Men det står vel på test-pakka? Det finnes vel også tester som du kan ta ganske tidlig i graviditeten, men jeg er litt usikker.. var kanskje ikke mye til hjelp, men! Lykke til, håper du får det du ønsker deg
Bring_it_on!!:)) Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Varierer fra test til test. Sikreste resultatet får man fra man har Ikm.. ,men clearblue digital skal kunne brukes fra 4 dager før Ikm.. Anbefaler da og bruke morgenurinen..
babygirl<3 Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 morgenurinen er vel sikrest/lurest uansett? har aldri skjønt hvorfor, men i alle tilfeller er det jo slik Men altså... hvis testen viser at du er gravid, så er jo sjansen stor!! er vel større for at den ikke viser at du er gravid dersom man tar den "for tidlig"? selvom man kanskje er gravid, bare at det ikke slår ut på testen fordi det er tidlig? på en annen side, så dersom man er gravid burde jo testen kunne påvise det, men de tar jo feil i noen tilfeller....
Bring_it_on!!:)) Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Morgenurin anbefales som regel.., men dagen etter ikm skal testen allikevel være sikker uansett når på døgnet. 99% sikker ! Grunnen til at det før ikm anbefales morgenurin er pga da er hcg nivået høyest pga urinen har vært lenger i kroppen. Hcg er jo lavere tidligere i graviditeten, og øker meget raskt. Derfor den kan fanges opp når som helst på døgnet ( ikke i alle tilfeller ) etter ikm .. men hcg nivået varierer uansett fra gravid til gravid den og )
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Nja, kommer litt an på, hvis du tester med morgenurin kan du teste tidligere. Med første testa jeg ikke positivt før dagen etter ikm, og det var veldig svak strek. Denne gagen testa jeg positivt med helt klar og tydelig strek fire dager før ikm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå