Gå til innhold

Fullt sykemeldt pga nav..


gulda

Anbefalte innlegg

Sliter såpass med bekken at jeg noen ganger har vondt av å gå fra sofan til kjøkkenet (3-4m). Jobber i en ganske fysisk krevende jobb, så da er det jo ikke bare bare å jobbe gradert, fordi det er ganske krevende for bekken, og jeg har så mange måneder igjen at det er viktig å ikke pushe det. Fysioterapaut syntes jeg burde være fullt sykemeldt for å holde ut til slutten.

 

Vel, tingen var det at jeg ble aktivt sykemeldt, noe som var greit. Da fikk jeg testet meg litt, fikk komme ut litt, og gjort litt nytte for meg. Skulle også få forlenget aktiv, men så ringte NAV min arbeidsgiver! Gav henne pepper for at jeg var på aktiv, at hun burde satt foten ned og sagt at det kunne jeg ikke (akkurat som om hun har kompetanse til det), og at alt vi hadde skrevet om tilrettelegging var helt feil. Der hadde vi skrevet at jeg skulle delta i deg daglige arbeidet. Det var helt galt, men de hadde heller ikke noe bedre alternativ til hv som skulle stå.

 

Så da ble jeg fullt sykemeldt,da.. :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, takk!

 

Hadde det med nummer en, og lærte at det er nødvendig å ikke pushe seg for mye. Men ikke lett, for vil jo helst være superwoman som kan klare alt ;o) Men var litt frustrert på at det ikke er god løsning for meg i forhold til jobb. Jaja, det er en periode, og absolutt verdt det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er aktivt sykemeldt skal man ikke gjøre sin vanlige jobb men omplasseres og gjøre andre arbeidsoppgaver.. Er nok derfor nav har reagert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at nav har reagert

sett det mange ganger at når noen er på aktiv sykemelding, at de regnes med i arbeidstokken alikevel, og at det ikke leies inn ekstra folk alikevel:noe som skal gjøres, på aktiv sykmelding skal en bare gå oppå...... det er noe arbeidsgiver bestemmer, hvor mange som skal være på jobb til en gitt tid, dette blir desverre misbrukt har jeg sett. vet ikke om dette var tilfellet her, men, når arbeidstedet får betalt lønnen fra nav ved å ha noen på aktiv sykemelding, så kan det være lett å misbruke, ved å ikke tilrettelegge bra nok og ikke leie inn ekstra personell. dette har jeg sett fra helsebransjen. da har de som har vært på aktiv sykemelding fått dårlig samvittighet og følt seg presset til å jobbe mer, og/eller hardere, gjøre oppgaver som de ikke skulle gjort, dette fordi presset på de andre på jobb øker betraktlig når de på aktiv sykemelding ikke skal gjøre f.eks tunge oppgaver: som løft/stell av tunge pasienter ol.det blir misnøye blandt kollegaer som får mye tyngre dager. da når det ikke er leid inn ekstra personell. dette gjaldt kanskje ikke i denne saken,

men godt at du nå kan bli bedre sikkert når du har fri. dumt at det ikke ble tilrettlagt bra nok, for hadde jo vært bra sikkert å vært på jobb og, skjønner at det er leit. da er det isåtilfelle skikkelig dårlig ledelse... fortsatt masse god bedring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med aktiv var fra legens side å få testet litt i forhold til gradert sykemelding videre. Hadde vikar fullt inne for meg, kunne ta pauser når jeg ville, og var jeg dårlig en dag kunne jeg bli hjemme.

 

Men men, blir ikke alltid som en tenker. Og nå kan jeg jo gå rolige småturer og ta øvelser som er bra for bekken. Så det er nok til det beste. Håper det blir mindre vondter, for det er klart at et par timer på jobb var veldig belastende for bekken. Men hvem vil vel bare gå hjemme? Jajå, får stikke innom på besøk :o)

 

Takk, takk, håper også det blir bedre nå :o)

 

Og igjen: Det er jo så verdt det! Det er deilig å kjenne livstegn, og i morgen er det ultralyd! Og neste jul skal vi feire sammen med de små babyene våre i magen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så bra, godt å høre, har jobbet så lenge i helsebransjen og sett så mye, bra at de hadde vikar fult inne for deg:) og alt ble gjort på riktigmåten;)

 

håper at du blir bedre snart!!!!! har du prøvd kiropraktor? en venninde av meg med bekkenløsning syns det hjalp endel...

 

ja tjihi er så verdt det:) føler meg tjukk og j. men, er så glad så glad;)

lubben og glad;) ja, tenk neste jul fantastisk å tenke på;)

 

HURRA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...