Gå til innhold

Hvorfor får noen flere barn enn de håndterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke ha flere enn 2, for da kan jeg takle det selv om jeg skulle bli alene. Mener ikke at ingen skal få flere enn 2, men reagerer når folk får mange barn, gjerne i flere kull- for så å ikke takle det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du synes ikke di generaliserer litt vel mye nå?

Personlig kjenner jeg bare ressurssterke familier med mange barn.

Skrevet

Her dukket det opp en ekstra, så nå har jeg tre. Hadde slitt om jeg ble alene, men det løser seg jo når de blir større. Tre er absolutt på grensen av hva jeg takler, fire er helt uaktuelt.

Skrevet

enig med deg. vet om en familie som til sammen har 10 barn, 6 bor hjemme og er 7, 6, 2, tvillinger på 1 og en nyfødt baby. de 4 største bor ikke hjemme.

de klarer ikke å følge opp alle barna.

Skrevet

Vi hadde en og ville ha 2 og vi ville at barna skulle væe tett. Vi fikk tvillinger.

Helt forferdelig. Vi hadde et GRUSOMT 1,5 år, men nå er det nydelig.

Veldig glad for mine 3 barn nå, og jeg har hele tiden gjort mit beste selv om jeg ikke følte det var bra nok bestandig.

Skrevet

Jeg er datter av to som pokker ikke klarte å følge opp sitt ENE barn engang...så det er ikke nødvendigvis antall barn som har noe å si.

Hvem skal forresten avgjøre hvorvidt foreldre følger opp ungene sine godt nok? HI, hva mener du er godt nok i forhold til å takle barn?

Skrevet

Nå må du nesten komme med noen definisjoner HI. For alt du vet synes ikke jeg at du 'takler' barna dine. Hvor går grensa for takle/ikke takle, og hva legger du i 'å få flere barn enn de håndterer'?

Skrevet

Jeg mener at alle bør tenke over hvor mange barn de har kapasitet til å følge opp på en god måte- før de produserer en skokk med unger. Hvor mange man håndterer er jo individuelt. Noen håndterer ingen, mens andre kan fint klare 5.

Selv ville jeg ikke taklet mer enn 2-3 barn, fordi jeg også vil ha tid til meg selv, til venner og til parforholdet. Vi har dessuten en temmelig høy standard for hvordan vi vil at barna skal ha det når vi først har satt dem til verden.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...