Gå til innhold

Når begynte dere å kjenne kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tredjegangs i uke 15 og jeg er helt sikker på at jeg kjenner at livmoren strammer seg innimellom. Synes dette er litt ekkelt siden jeg hadde den kjempeblødningen her på onsdag og torsdag.

Noen andre som har kjent kynnere så tidlig??

Det er ikke noe vondt i det hele tatt. Det skal sies at jeg har hatt mye kynnere med begge de to andre jentene, men husker ikke når jeg begynte å merke det da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener selv helt bestemt at jeg har kjent det fra uke 9 dette svangerskapet... Er 3.gangs og etter hva jeg har lest meg til har man visst kynnere hele svangerskapet, men man kjenner det oftest ikke før senere. Men så sier de at flergangsfødende ofte kjenner det tidligere...

Kynnere er jo uansett helt normalt, så tror nok du kan slappe helt av :)

Skrevet

Har kjent kynnere fra ca uke 10/11 denne gangen, har økt på de to siste ukene, er 20+6 i dag, og skal inn til kontroll av livmorhalsen (samt morkake som ligger delvis foran mormunnen) til tirsdag!

JM sier at flergangsgravide sliter mer med kynnere. Dette er mitt 8. svangerskap, men har bare 1 fullført, men JM sa at det hadde ingen betydning for om man har mistet/abortert tidligere, jo flere svangerskap jo hyppigere kynnere... Jeg har fått beskjed om å ta det med ro og så blir jeg jo fulgt opp av gyn da ;)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg var rimelig fortvila i forrige (første) svangerskap - hadde regelmessige kynnere fra uke 13. Ble delvis sykemeldt, mest fordi jeg ble så urolig. Jeg var inne til innvendig kontroll for å sjekke livmorhalsen som var helt fin (lang og lukket) + ekstrakontroller hos jordmor (13-18 uker var ille).

Kynnerne fortsatte periodevis i hele svangerskapet, og økte voldsomt de siste ukene.

Var ikke farlig i det hele tatt, men håper jeg slipper det samme denne gangen.

Skrevet

Jeg kjente tydelige kynnere fra uke 20 sist, og fra uke 16 denne gangen. Veldig vanlig å kjenne tidligere for hvert svangerskap :)

Skrevet

Med nr 1 kan jeg ikke huske å ha kjent kynnere. Det må ha vært helt på slutten i hvert fall.

Med nr 2 hadde jeg hyppige kynnere og nedpress fra ca uke 18 (husker ikke 100%) og hadde det gjennom hele svangerskapet. De påvirket livmorhalsen, men slapp unna prematur fødsel heldigvis :)

Nå med nr 3 kjente jeg første kynner allerede i uke 7-8 og nå i uke 21 er de begynt å bli så kraftige at jeg må puste meg gjennom de. Slitsomt. Spesielt siden jeg får nedpress samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...