Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Jeg er andregangs, så jeg har jo selvsagt noe utstyr fra før av bl.a. vogn, vugge og sprinkelseng, vippestol, bilstol...sånt basisutstyr rett og slett. Ingenting er i vårt hus da, men står hos mamma og svigers som har bedre plass. Har jente fra før av og skal nå ha gutt, så ikke noe av tøyet kan brukes på nytt....men rosa håndklær og sengetøy får den "stakkars" gutten bare bruke..he he! Har kjøpt noe tøy i str 50 og 56, men har ikke vasket det ennå. Har egentlig ikke forberedt noe som helst...føler trangen presse seg på til å begynne å ordne og fikse, men så klarer jeg ikke å få gjort noe som helst, så det blir med tankene.... Kanskje over jul... Hva har du gjort???
Blueeyes33 Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Hei:) Jeg er førstegangs så vi må jo ha alt:) Har fått bestilt barnevogn, kjøpt voksipose, vippestol, ammepute og litt klær i størrelse 50-56. Har ennå en del igjen å kjøpe, men stresser ikke:) Er fullgått uke 30 i dag:)
uhhuhher Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Vi får / får låne en god del av utstyret, så det skal bare hentes/bringes når det passer. Kjøpte bilsete i går, vi kom over et kjempetilbud på sete og base. Tenkte vi skulle bestille vognen nå i helgen pga tilbud vi har funnet. Greit å få med seg noen prosent avslag. Ellers har det dryppet inn med litt klær etter hvert, og vi har kjøpt litt også. Er 31 uker i dag.
Junifrue Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 Jeg er 32+4 og har kjøpt det meste av utstyr, mangler egentlig bare stellebord. Har ikke satt sammen noe ennå da. Har kjøpt minimalt med klær selv, litt ull i 50 og 56, men skal arve litt og så får man jo alltid litt, så alle søte, rosa babyklær får jeg nok ikke anledning til å kjøpe selv. Har ikke vasket noen av klærne ennå da... Er lei av shopping nå før jul, så kluter, sengetøy og slikt tror jeg blir kjøpt i januar. Går også og vurderer om jeg skal hamstre litt bleier, snakker ikke om å kjøpe alle bleiene vi trenger til hun er 2, men kanskje er par pakker av hver av størrelsene??
AO3 Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Jeg er 33+noe. Vi er på flyttefot akkurat nå, så for meg er alt bare kaos!! Vi har også det meste fra før, men noe er innkjøpt. Seng må fikses (skal arves fra et søskenbarn, siden storebror fremdeles bruker sin sprinkelseng, men vi må kjøpe ny madrass). Har kjøpt ny vogn, endel ullklær i små størrelser, masse tøybleier (vi begynte ikke med tøybleier til storebror før han var ett år gammel, så vi har ingen bleier i små størrelser), stellebag, jeg strikker endel... Jeg merker veldig nestingtrangen for tiden, jeg har et kjempesterkt behov for å strikke og vaske babytøy og ikke minst bleier! Det jeg gleder meg aller mest til med flyttingen nå, er faktisk å få begynne å vaske inn bittesmå bleier, hehe.
<3 Sms'07 og Eas'11 <3 Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Har kjøpt litt ullklær og litt småting (tre pakker bleier på tilbud bla) jeg har kommet over i farta. Siden det er nr.2 har vi det meste fra før, men har ikke gjort mye klart enda. Tenkte å starte etter jul. Med nr. 1 hadde vi alt klart leeeenge før;) men litt roligere denne gangen. Skal se om jeg finner litt vinterklær på januarsalg, siden jeg har sommerbarn fra før!!
Ella78 m/ A&M Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 Jeg er også andregangs, så alle de "store" tingene er i boks fra forrige gang... Har kjøpt bittelitt tøy selv, og slekta har også kjøpt litt allerede... Forøvrig kom det nettopp noen svære poser med arvetøy inn døra.. Jeg har ikke begynt å gå gjennom tøyet etter storebror enda (venter jente denne gangen), men jeg vil tro det er noen klær som kan arves... Utrolig hvor fort man glemmer hva man har... Tenker jeg skal få kjøpt en kommode til vesla over jul, og når den er satt opp kan jeg starte å vaske tøy... Har termin 26. februar...
snupp86♥ Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 har ikke kjøpt stort egentlig... er 28+4 idag.. men har fått mye arvetøy som allerede er vasket og ligger ferdig brettet... barnevogn og bilstol blir handlet inn etter jul, siden vi var så sleipe å ønsket oss bidrag til dette til jul... (slipper mas om hva vi ønsker oss til jul) har sprinkel seng fra før, skal kjøpe ny madrass bare... så jeg mangler en del store ting da, men som kommer fort inn i hus etter jul tenker jeg... har hatt redebygger tendenser i 8 uker allerede ca, så gubben begynner og bli litt lei av all ryddingen og pakkingen og slik...
turnerImagen har kommet ut:) Skrevet 20. desember 2010 #10 Skrevet 20. desember 2010 Jeg er 30+1 i dag. Er førstegangs, så treger alt. Har kjøpt barnevogn, da vi fant fjorårets modell på tilbud. Resten tenker vi vente med til januarsalget..
ungmortil3 Skrevet 20. desember 2010 #11 Skrevet 20. desember 2010 Jeg er i uke 33 med tvillinger (så regner derfor med at de kommer litt før termin). Her er alt gjort nesten: stellebord og sprinkelseng er montert, barnerommet står klart, klærne som er blitt kjøpt inn er vasket og lagt i skuffer (mangler endel klær enda da). Eneste som er igjen er å kjøpe brystpumpe, kjøpe litt mer tøy og vaske de og sette på plass bilsetene i bilen + sykehusbaggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå