Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #1 Skrevet 18. desember 2010 Ble anbefalt for noen år siden av legen min å ta to glass juice pr dag + tran, for å forebygge vitaminmangel. Min personlige trener mener at jeg ikke skal ha i meg juice, og heller bytte det ut med vann, og bare ta tran. Hva er riktig?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #2 Skrevet 18. desember 2010 Hva som er riktig kommer ann på mye, blant annet kostholdet ditt. Personlig unngår jeg juice fordi det inneholder mye fruktsukker og gir mye svinging i blodsukkeret. Det er bedre å få i seg vitaminene man trenger gjennom grønnsaker, og heller redusere inntaket av frukt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Ja, spiser grønnsaker hver dag nesten, men jeg har b12 mangel og må forebygge at jeg går helt tom for vitaminer. Drøftet dette med personlige treneren min, men hun mente det bare var tøv.....
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 To glasse juice innholder jo mye sukker, og vit c kan du jo få i deg på andre måter. Enig med pten din egentlig:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Er ikke bare vitamin c. Er de fleste vitaminer. Drikker alle slags juicer. Alt fra tomatjuice til eplejuice. Er ikke overvektig heller, så jeg er ikke så redd for litt sukker, men er mere redd for at jeg skal få vitaminmangel.... Vet ikke jeg....blir forvirra
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Hva med å kutte juicen og heller ta et vitamintilskudd???
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Grønnsaksjuice kan du jo drikke da, ikke noe sukker i det. Det er frukt juice du skal holde deg unna.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 Jeg stoler i utgangspunktet mer på en lege enn en personlig trener når det gjelder et spesielt tilfelle. Noen personlige trenere er sikkert gode på generelt kosthold, men når du har et medisinsk problem med at lett får i deg for lite av enkelte vitaminer, så burde du mye heller stole på legen din enn en personlig trener (nå vet jeg ikke hvordan det er med den du går hos, men det er ingen krav for utdanning/kurs for at man skal kunne kalle seg personlig trenger) eller tilfeldige folk her på et nettforum. Legen din er også mye bedre til å avgjøre om det er greit for deg å få i deg fruktsukkeret som er i juice eller om du burde holde deg langt unna. Det er ikke livsfarlig å få i seg frukt sånn som man av og til skulle tro her inne, man bør bare begrense mengden og spesielt hvis man skal slanke seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå