Gå til innhold

SIV :-(


Gull klump 2 :-)

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg litt stressa....Min venninde har nylig født på SIV å det var FØDEKØ...altså de hadde ikke nok rom så hun ble satt i en stol på ett kontor frem til hun hadde 4 cm åpning. Fikk ikke stort mer enn en stikk pille om hun ønsket det. De hadde fler som satt på hvert sitt kontor å ventet i kø...jenta med størst åpning fikk føde først...

Deretter når hun hadde født ble hun transportert ut med en gang , å ikke hun eller barnet ble stelt-vasket på 2 timer.

Er dette helse norge??

Da hjelper det lite å komme med ønske liste om hvordan fødselen skal gå om en ikke engang får en seng....

Kjenner jeg ble litt engstelig nå, forrige gang jeg fødte på SIV var det perfekt...men på sommeren..... Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du??

Da merket jeg at jeg ble litt bekymret selv ja. Det går da ikke an?! Hva med å få flere folk inn på jobb da så de får tatt seg av alle. Jeg hadde ikke noen grei fødsel sist,det var i Elverum. Så hadde sett fram til god oppfølging,har jo bare hørt positivt om SIV. Grøsse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...ja ikke meningen igrunn å sette nærver i flere som skal på SIV, men det virker jo helt absurd!!! Desember var vist den værste mnd å føde på SIV sa dem til vennindfen min så vi får krysse fingre for at Januar er bedre ;-s

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det får vi da inderlig håpe! Kan da ikke være sånn:-( Jeg sitter iallfall IKKE på et kontor og føder,hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sikkert ikke en vanlig situasjon! Tror ikke dere trenger å bekymre dere. Kanskje det går raskere når man ikke kan legge seg til i en seng:) Alt skjer sikkert på en forsvarlig måte. Men det er jo som på de fleste arbeidsplasser, fåtallet vil jobbe i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inn igjen hit og skrive at jeg var på SIV på Tirsdag pga en blødning og der var det helt rolige tilstander på fødeavcdelingen og de var suuperflinke! Så jeg tror ikke vi har noe å grue oss for likevel;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååå det var godt å høre!!!! Ja får håpe kaoset har lagt seg å de bare venter på oss januar babyèr :-)))))

Takk nå ble jeg roligere ;-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Ja...er vist flere som opplever dette i disse dager,,,,nå er vel ikke dette innlegget fra SIV kansje...men fant det nytt på 3 trimester idag.

Bare litt arg for at ikke sykehusene har back up...jul eller ikke jul... skatte penger betaler vi uansett!!...Kansje derfor det er halv skatt i Desember...he he...halv bemanning!!!

 

 

 

 

fødte til termin!:-) NYTT 21:05 23.12.2010

Da var min tid over her inne. Sier hvertfall det nå etter to tette (13 mnd mellom).

 

Lille gullet vært kom som bestilt på termindatoen.

Riene begynte rundt kl 16 den 20 desember. Da kl ble 22 vår det 3 min mellom riene, og på tide å pakke bagen å kjøre til sykehuset.

Da vi ankom sykehuset fikk vi beskjed om at det var mange som ville ha en førjulsgave..

Kort og godt kan jeg ikke annet enn å refse sykehuset! Det var min samboer som måtte være pleier på vår fødestue, jm og leie vår kanskje totalt 30 min inne hos oss..

Fødselsangst har jeg også og hadde blitt lovet epidural, men fikk null og nils.. Fikk lystgass, men "spiste" jo opp denne i ett så det endte med oppkast.

Uansett, litt over 3 natt til 21 des kom verdens herligste prins!<3

Han kom ut med navlestrengen rundt hodet, og var helt lilla. 1-2undset etterpå oppdaget jm at han ikke fikk nok oksygen, og han ble dermed flyttet over til kuvøse.

Litt tid tok det, men nå har vi endelig fått gullet vårt ned til barselavd, og formen til gullet er på topp:-))

 

Nå skal vi bare kose oss!:-))

 

Lykke til alle sammen!:-D

Linda_T <3 spire # 2 <3

[Rapportér] [svar på dette innlegget]

 

 

Tilbake til 3. trimester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er HELT vanlig at man ikke får fødestue før man har 4cm åpning. Det er først da man regnes til å være i fødsel!

 

Vi ble også "kastet ut" 2timer etter fødsel da fødeavdelingen skulle stenge for kvelden (sommer på st.olavs). Det var helt uproblematisk. Hadde jeg vært i dårlig form hadde jeg helt sikkert bare blitt trillet over på et nytt rom, men siden jeg var oppe å hoppet, var det jo ikke noe problem å sitte å nyte babyen i et annet rom. - Måtte greie å tisse selv før vi ble overført på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He...ja vi har vel litt forskjellige forventninger her inne til behandlingen på sykehuset.

Det er forskjell på å spise hos Mc Donalds og en 5 stjerners restaurant.

Å slik legges det frem at sykehusene våres er...altså skal vi få velge hvordan vi vil føde eller ikke....medisin eller ikke....vaskes eller ikke...

Nei...dette syntes jeg ikke noe om, men krysser fingre for at det blir som forrige gang ....veldig fornøyd da ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vil berolige alle her, jeg har vært innlagt de siste 3 ukene ved SiV først på føden og nå på barsel pga kyssesyke. Jeg har bare gode ord og si om pleiere og jordmødre her, jeg føler meg vel i varetatt og trygg, jeg har ikke opplevd at det har vært noen "ville" tilstander her, alt er stille og rolig her så ingen grunn til bekymring. Jeg har termin om 4 uker og håper jeg har fått igjen form og krefter før det:) Fortsatt god jul til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gull klump 2 :-)

Joda mulig vi har forskjellige forventninger til hvordan en fødsel skal foregå. Men det er ingen restaurant, hverken Mc Donalds eller en 5stjernes. - En restaurant har muligheten til å si "beklager, fullt", noe sykehus utenfor Oslo ikke har muligheten til.

 

-Ideelt sett burde vi alle fått være der så lenge vi ønsket både før og etter fødsel, men det var dette med teori og praksis, og penger (om alle skulle ligget på sykehuset 14dager etterpå ville det blitt fryktelig dyrt!).

 

Å klage på at man ikke få eget rom på føden før man faktisk er i aktiv fødsel synes jeg faktisk blir litt rart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....jobber du på sykehus?

Jeg vil ikke ligge på sykehus 14 dager ....de to en må være der er leeenge nok!!

Jeg syntes en har krav på en seng når en føler det gjør skikkelig vondt å en vil legge seg ned....smertestillende som en har krav på om du ønsker en slik fødsel..... Kun få det en faktisk har blitt lovet!! Derfor hadde jeg klikka om jeg skal sitte i en stol til 4 cm åpning....jeg slet livet av meg i 1,5 døgn med forrige mann, å ingen skal fortelle meg at jeg ikke er i fødsel før 4 cm åpning.....jeg fikk epidural på 3 cm...så er vel litt forskjell fra person til person ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...