Gå til innhold

Alenemor ga fra seg datteren sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7430276

"Hverdagen var tøff for alenemora og hennes eneste datter. Tida strakk ikke til. Til tross for at hun hadde utdanning, fikk hun ikke fast jobb, og i en periode sjonglerte hun mellom fire ulike jobber for å få endene til å møtes.

Det førte til at hun ikke klarte å sørge for de faste og trygge rammene som et barn trenger. Mora så at jenta ikke hadde det godt sammen med henne i Bodø.

– Jeg fikk ikke henne til å sove før langt ut på natta, jeg slåss med henne hele tida, og det var veldig slitsomt, forteller mora."

Det må vel være noe mer her som ikke kommer frem? Ingen gir vel fra seg barnet sitt fordi de jobber mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil vel si at hun hadde selvinnsikt og så at barnet ikke hadde det bra hos henne.

da er man en god mor som setter barnets behov før sine egne!

hun sier jo at hun ikke klarte å sørge for de faste og trygge rammene som et barn trenger.

Skrevet

Hvis man har 4 forskjellige jobber, og jobber til alle døgnets tider, hvor skal da barnet være?

Å ta den avgjørelsen må nok være den forferdelig vanskelig. Og hun gir inntrykk for det også.

Hvis man føler man ikke tar godt nok vare på barnet sitt, og har foreldre som kan stille opp, synes jeg den er en god løsning for en periode.

Skrevet

BArnet er hos besteforeldrene. Ser ikke dramatikken i det liksom.....

Skrevet

Jeg har også bodd hos besteforeldrene mine et drøyt år fordi foreldene mine var oppi en hektisk periode med sinnsyke arbeidstider. På 80-tallet var visst ikke det noe å skrive om :P

Jeg synes mora overdramatiserer jeg. Men ære være henne at hun tar ansvar da.

Skrevet

Synes du er frekk jeg HI som tror du sitter der på din høye hest og sier "ingen gir vel ikke fra seg barnet sitt fordi de ikke har jobb" eller hva du sa..noe i den duren...

Jeg synes det er flott jeg at mennesker KAN søke hjelp hvis de sliter, og tydeligvis har barnet det mye bedre nå så da var jo ikke moren en god omsorgperson...

Tenk heller på alle de barna som lider, og foreldrene ikke søker hjelp!!

Skrevet

Jeg synst faktisk dama burde fått ros for det hun har gjort jeg. Hun innsåg selv at hun ikke klarte å ta seg av barnet selv, og istedenfor å være egoistisk, så tok hun kontakt, fikk hjelp og gjorde det som var best for barnet.

Og du som skriver -tyoisk ung mor. Vil du utdype det? Kjenner du mange unge mødre som har gitt bort barna sine??????????

Skrevet

Ser ikke dramatikken i dette. Hvorfor måtte hun gå gjennom Barnevernet i det hele tatt, kunne hun ikke bare ha latt barnet bo en tid hos besteforeldrene??

Mange som har gjort det gjennom tidene.

Skrevet

Skjønner heller ikke helt hvorfor barnevernet ble innblandet når barnet skal bo hos besteforeldre, men det er jo gjerne info som man ikke får i media. Det å se at man ikke strekker til må være kjempevondt og hun er tøff som ser sine egne begrensninger ovenfor barnet.

Min far er vokst opp hos sine besteforeldre og min niese (på mannen min sin side) var 3-4 år hos min svigermor fordi moren ikke greide å ta seg av henne økonomisk.

Skrevet

ros ? selvinnsikt ?

Hva faen feiler dere da ?

Et normalt menneske hadde flyttet, fått 1 stk jobb og roet seg ned. Ikke løpt rundt som en narkoman flyfille på byen.

Eller hun kunne gått på sosialen og fått støtte der med bosted, mat, strøm, telefon og alt hun faktisk trenger mens hun søker på en normal jobb.

Hvorfor få barn når man er et så rote hue som kun tenker på seg selv og sitt beste. Er jo til hennes beste å sende barnet bort, ikke barnets...

Nei fy faen, ikke rart hun ikke turte å vise ansiktet sitt på tv heller!

Er så lei av junkiser som får barn

Skrevet

Hun gikk sannsynligvis gjennom barnevernet slik at besteforeldrene skulle bli fosterforeldre og få penger for det.

Synes vel hun burde ha funnet en annen løsning hvor hun feks selv med datteren flyttet nær besteforeldrene slik at de heller kunne hjelpe henne og datteren når hun trengte det. Og jeg har aldri hørt om noen som trenger å ha 4 jobber for å klare seg. Tenk hva datteren på 8 år føler når moren gir henne fra seg.

Skrevet

Jeg har en amerikansk venninne som er lege, og mannen er lege. De ga fra seg datteren fordi de jobbet så mye. Flere av deres kolleger som har gjort det samme. De har ikke adobtert barnet men barnet bor i et annet land hos slektninger og de sees ikke hvert år, eller har fast kontakt

Skrevet

Hvorfor setter de barn til verden, med sånne prioriteringer????? Du MÅ ikke jobbe så mye som lege; da er du grådig!!

Skrevet

Tror de må det i USA, i begynnelsen, men de har jo selvsagt valget om å ikke være lege i det hele tatt da. Men barnet var ikke planlagt og abort er visst ulovlig der de bor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...