Gå til innhold

facebook og magebilder... safe/ikke safe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar bilder av magen jevnlig, kun iført undertøy, for å se utviklinga og tenkte å ha de til en scrapbook senere :)

Er så mange som spør etter magebilder - og om jeg kan legge ut på facebook ! Jeg pleier ikke det, for gudene vet jo hvem som finner de (selvom jeg har sperret min facebook-konto for ukjente)...

Hva mener dere , er det "trygt" å legge ut slike bilder på face ? ville du gjort det selv? Selvfølgelig går det an å legge ut med litt mer klær på da, hehe.. Men man ser jo magen best når man har kun hipster og kanskje en bh, evt bare dekker til puppene med armene! Jeg er litt usikker på hva jeg synes, egentlig... vet ikke om jeg hadde reagert om noen andre hadde lagt ut, men tror ikke jeg ville lagt ut slike bilder selv ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun lagt ut et magebilde av meg selv, i profil med tettsittende klær. En ser mer enn nok, jeg vil ihvertfall ikke eksponere meg selv halvnaken på nettet (gravid eller ei).

Kommer an på hva du mener med safe; det blir jo sagt at de bildene som blir lagt ut er facebook sine, ikke dine private bilder lenger. Så jeg deler ingen bilder jeg ikke kan stå helt fullstendig bak (jeg tenker som så; hva hadde skjedd hvis jeg så dette bildet på trykk i VG/Dagbladet? Dersom jeg kan leve med dette indre bildet, legger jeg det ut )

Skrevet

En annen sak er at noen kan ta bildene av barn/gravide mager og late som om de er sine egne! Men det kan man jo med alle andre bilder på internett også, langt fra bare Facebook-bilder.

Blir stadig fascinert av dem som villig legger ut bilde av barnet sitt som strikkemodell eller som badebilde i lokalavisen og Lanoungen. Men på Facebook skal de IKKE.

Skrevet

Om du vil legge ut bilde av magen, ta nå ihvertfall et bilde med klær på! Ikke verre enn å ta på en trang genser og strømpebukse. Jeg rister på hodet hver gang jeg ser store nakne mager på facebook.

Skrevet

Sansynligvis er det trygt i den forstand at du har sperret for innsyn fra fremmede. Man vet uansett ikke hva som skjer etter facebook. Hva gjør facebook med alle bildene om 10-15 år? Selger alt til noen?

Jeg er ikke enig i at man må kle på magen for å legge ut bilde. Jeg trekker alltid opp genseren til under brystene og viser magehuden. Ikke noe galt i det vel! :)

Skrevet

Magehuden er en ting.. Puppe- og rumpehud er en annen..

Skrevet

Eg har lakt ut noen, men har klær på meg, har dratt opp genseren på noen av bildene.. Eg ville ikke lakt bilder av meg selv ut med undertøy på, gravid eller ikke :)

Skrevet

Jeg legger ut bilde hver uke hvor jeg kun har på hipster og holder for puppene. Folk ser meg slik på stranden om sommeren, så hva skulle liksom vært galt med det? Hodet er jo ikke med på bildene da, det er kun fra øverst på lårene til øverst på magen/puppene...

Skrevet

Når du legger ut bilder på facebook, så kan du enkelt bestemme akkurat hvem av vennene dine som får se bildene. På denne måten kan du bare la noen få utvalgte venner og familiemedlemmer få se bildene dine.

I tillegg så kan du jo bare fjerne bildene igjen etter en stund, de trenger ikke ligge der kjempelenge, bare lenge nok til at de du vil skal se de får se de.

Vi har to mapper med bilder av vår lillegutt;

en mappe med mange bilder, som bare familien kan se (har mye familie som bor langt borte),

og en mappe som er åpen for alle venner, med bare noen få bilder som ligger ute i noen mnd. før de blir slettet.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt ut noen bilder som alle kan se, med klær på, og hvor ansiktet ditt synes, hvor mannen kysser magen eller lignende.

Og så hadde jeg evt. lagt ut mer private bilder til bare familie og utvalgte venner :)

obsid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...