Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Jeg opplevde at min termindato, basert på første dag i siste mens ble flyttet tilbake 10 dager på UL.. Jeg klarer ikke helt å skjønne at de kan flytte den såpass mye. I mine fire tidligere svangerskap har den blitt flyttet ca 2 dager.. Jeg er helt sikker på siste mens første dag, og har hatt regelmessig mens med 28 dager mellom hver gang.. Noen som vet om det finnes noen "regler" på om eggløsning alltid er 14 dager etter mensen eller 14 dager før ny mens? Eller finnes det ingen slike regler?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 Jeg ble satt tilbake 16 dager og baby kom 2 dager før der igjen. Har også regelmessig syklus på 28 dager Termin regner ikke når baby ble lagd, men når den forventes å bli født
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #3 Skrevet 18. desember 2010 Det er vell ikke nødvendigvis en regel, eggløsningen kan visst trigges sånn at den kommer før eller etter forventet dato etter det legen forklarte meg. Jeg ble satt tilbake 7 dager, men her stemte det overhode ikke med det legen på sykehuset sa siden mannen ikke var hjemme den uken visst en regner med antall uker siden barnet ble unnfanget etter legens termindato. Mine ble født premature, gikk med tvillinger.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #4 Skrevet 18. desember 2010 med jenta i 09 ble jeg satt 7 dager tilbake, er vanlig å bli satt litt fram/tilbake..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #5 Skrevet 18. desember 2010 Med førstemann ble jeg satt 7 dager tilbake, med andremann ca 10 dager.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #6 Skrevet 18. desember 2010 Slutt å klag, min ble flytta 28 dager!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #7 Skrevet 18. desember 2010 Opplevd og opplevd,er vel ikke noe sensasjonelt med det eller?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #8 Skrevet 18. desember 2010 jeg har blitt flyttet 6, 7 og 10 dager i mine svangerskap.. Alle tilbake. Noe koselig er det jo ikke.. men de går ut fra hvor stort barnet er der og da. Ikke når man tror man hadde eggløsning.. for det kan man ikke vite 100% sikkert. Jeg ble mildt sagt overrasket selv. Fikk da positiv test kun få dager etter befrukting jeg da. Og slik er det nok for mange. Det er nok en termin du må slå deg til ro med, for det er kun denne sykehus og leger går ut fra.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #9 Skrevet 18. desember 2010 12:43 : Slutt å klag, min ble flytta 30 dager!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #10 Skrevet 18. desember 2010 Jeg ville bare blitt glad for en slik melding, det er litt verre når den blir skjøvet fremover.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #11 Skrevet 18. desember 2010 Fremover? Min ble flyttet 10 dager fra starten av mai til tidlig tjuetalls av april. Ville blitt satt igang omtrent på menstermin hvis jeg ikke hadde født før det. Fødte tre dager over UL-termin. JM sa at det bare var en fordel, da slapp jeg i tilfelle å gå over:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #12 Skrevet 18. desember 2010 Ja? Det er jo nettopp det jeg mente: Fremover hadde vært verre! Din termin ble jo også flyttet tilbake?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #13 Skrevet 18. desember 2010 Har inntrykk at de fleste mener flyttet tilbake er tilbake til uke 17 når du er i 19, mens jeg ble flyttet fra uke 19 til 21:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #15 Skrevet 18. desember 2010 Ja gikk litt i surr her, men tror det ja;)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #16 Skrevet 18. desember 2010 hehe, da skrev du nok omvendt i første innlegg, tror jeg.. For der beskriver du å bli satt TILBAKE. Fra Mai til April. Jeg tenkte det var verre å bli satt fremover fordi ventetiden ble lengre...men såklart, blir man satt frem så er det jo en grunn for det og da er det jo bra for barnet sin del!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #17 Skrevet 18. desember 2010 Opprinnelig mente jeg også at det var tilbake;) men møtte diverse besserwissere IRL som korrigerte meg, nei da var jeg satt frem. Jaja hehe.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #18 Skrevet 18. desember 2010 Takk for svar, folkens! Nei, det er absolutt ikke det at det gjør meg noe å bli satt tilbake 10 dager, jeg spurte kun av ren nysgjerrighet.. hadde vært moro å kunne regnet seg fram til når barnet ble unnfanget, dersom det fantes en regel i om når eggløsning skjer i forhold til mensen:-) HI
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 18. desember 2010 #19 Skrevet 18. desember 2010 Eit svangerskap varar i snitt ca 40 veker, men svangerskapslengde varierer jo og frå kvinne til kvinne. 38 veker er like normalt som 42 veker. UL-terminen gjenspeiler ikkje nødvendigvis når barnet vart unnfanga, men omtrent kor lenge det er til det er klart til å komme ut. Nokre barn treng lengre tid enn andre. Med eldste hadde eg menstermin 1. september, ul-termin 6. september og ungen kom 21. september etter igangsetting. Med lille hadde eg menstermin 20. oktober, ul-termin 29. oktober og ungen kom av seg sjølv 4. november.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2010 #20 Skrevet 18. desember 2010 Min ble ikke flyttet i det hele tatt (^^,) Fastlegen hadde satt en dato ut ifra siste mens,og på UL bekreftet den legen at den termindatoen var "rett". Hadde termin 4.juli, min egen utregning (ift EL) var 8.juli, minien ble født 13...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå