Gå til innhold

Har nettopp sett program om omskjæring av små gutter på tv2zebra

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir flau over at jeg bor i et land som tillater slike overgrep mot uskyldige små barn.

Barnemishandling på høyt nivå i religionens, tradisjonen eller i ukulturens navn!

Sånn, måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, det var GRUSOMT å se på!

Fikk rett og slett ikke lov av mannen til å se hele programmet.

At noen vil gjøre noe sånt med sin søte lille nyfødte baby er for meg helt komplett uforståelig.

Skrevet

Uff, det var helt grusomt. Tenk at leger rundt om i landet her også utfører dette smertefulle og totalt unødvendige inngrepet.

Synes forbudet mot kjønnslemlestelse skulle omfatte menn også!

Skrevet

Ja, helt på trynet. Heldigvis så jeg det ikke..Og heldivis er de så små de glemmer det.

ps: Av og til må noen omskjæres av medisinske årsaker.

Skrevet

Av og til må noen sikkert fjerne klitoris av medisinske årsaker også. Det er ikke det dette handler om!

Skrevet

Det er jo så vanlig i det siviliserte landet USA. Men tallet er synkende. Fra 98 % for ca 30 år siden er det ca 50% nå, og mer vanlige i konservative områder.

Merkelig at det fortsatt er så vanlig der. En uinformert ting å gjøre i tilfeller der det ikke finnes medisink indikasjon, og det gjør det så godt som aldri på nyfødte barn.

Jeg vet mye om akkurat dette, fordi jeg har en amerikansk sønn og dette med omskjæring kom opp. Bestemte meg for å ikke avvise det med en gang, men sette meg skikkelig inn i det så jeg kunne gi et informert svar, ikke bare et sært nei.

Fant ut at det ikke finnes noen forskning som kan bevise at det hverken er mer hygenisk, forhindrer underviskreft hos kvinner, eller smitte av HIV (dette er vanlige påstander).

Når det ikke finnes noen medisink indikasjon så fatter ikke jeg at så mange foreldre velger å utsette barnet sitt for den risikoen et hvert kirurgisk inngrep er.

Min venninnes sønn ble bla. lagt i narkose. Å legge et nyfødt barn i narkose medfører ganske alvorlig risiko. Det vanligste argumentet jeg har hørt amerikanere komme med er at det er penere med omskjærte barn....

Så, helt enig med deg!!

Skrevet

Jeg tror at opplevelser gjør noe med oss selv om vi ikke husker dem...

Det er studier som viser mer vold mot kvinner i land der omskjæring av menn praktiseres.

I Canada fulgte de med gutter frem til femårsalder. Gutter som var blitt omskjært gråt lenger og mer hysterisk enn andre gutter ved vaksinasjon. Det helt fram til fireårs alder.

Det vi ikke husker er det som kan gi oss traumer!

La barna være i fred. Dersom det er så viktig å ikke ha forhud så la dem gjøre det selv som voksne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...