Gå til innhold

Pliiis, få et innspill her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er på julebord med jobben sin ikveld. I morgen kommer han hjem når han er klar til å kjøre bil og da skal han og min far jobbe videre på et tilbygg vi holder på med. Min far kommer tidligere, og jeg håper bare sambo ikke drikker for mye ikveld, slik at han er kjørbar i rimelig tid i morgen. Men har mine tvil...

Nå ikveld får jeg melding fra ham om at noen på jobb vil ha oss dit (1 times kjøring herfra) for å bli med på vorspiel kl 18, julekonsert kl 21 og ligge over. Jeg har siden mandag hatt planer for morgendagen; ut og kjøpe julegaver med ungene og søndag formiddag kjøre med ungene til slalombakken for å stå slalom. De har også invitert med seg venner. I tillegg til dette har julegavene gjort solid innhogg i økonomien denne måneden + en 3500 kr regning som ikke var beregnet. Da synes jeg å bruke 1000 kr på konsert + øl etc i tillegg til selve tidsskjema i forhold til handling/slalom gjør at en konsert med vor- og nachspiel passer dårlig. Vi har heller ikke i utgangspunktet barnepike.

Er jeg urimelig som bremser her nå og sier nei til dette? Å kun ta med seg konserten er en mulighet, men skjønte veldig godt på ham at han ønsket hele pakka... Holder det virkelig ikke med en kveld ute (ikveld)? Særlig når vi allerede har lagt planer OG egentlig ikke har råd? Er jeg kjedelig? Lite impulsiv? Festbrems???

Æsj, sitter her med en klump i magen og føler meg sånn, men ansvar for unger og jul etc henger sterkt over meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neei, enig med du jeg. Men nå er han sikkert litt brisen og syntes det er en fantastisk god ide med konsert i morgen. I morgen er han sikker uenig med seg selv:)

Skrevet

HI her.

Nå er han antagelig irritert på kjedelige meg også, for nå svarer han ikke på meldinger... Mannfolk!

Skrevet

Jeg hadde ikke tolert dette, hadde bedt ham komme seg pent hjem, det er andre å ta hensyn til !

Skrevet

Ah, men du. han kommer til å takke deg i morgen. Fyllesyk etter en lang dag med svigerfar så er nok konsert det siste han vil ut på:)

Skrevet

Får inderlig håpe det...

HI

Skrevet

Etter 4 timer og en ny irritert melding fra meg om hvorfor han ikke engang kunne svar på min nattamelding, fikk jeg melding om at kollega hadde havnet i bråk, blitt borte og han hadde hatt sitt å stri med, derfor han ikke hadde sjekka telefon. Han syns jeg reagerte voldsomt.

Jeg svarte ikke, og gikk og la meg. Nå i morges fremdeles ingen melding fra ham. Og jeg kan nesten garantere at han er fyllesyk, sover tungt og driter i at han har sagt han skal hit og snekre. Jeg sendte en melding nå om hvordan formen var, om han var våken, og at jeg dro om en time ofr å handle julegaver - som planen min er idag. Ikke svar...

Kjenner jeg blir forbanna!!!! Hvor er ansvarsfølelsen her?? Mannen har akkurat tippet 40!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...