Gå til innhold

Bhgplass utenom hovedopptaket i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sannsynligvis tenkt å søke bhgplass fra januar 2012, og ville bare høre om det er realistisk? Er det mange som har søkt om plass utenom hovedopptaket og fått plass når de ønsker? Og når bør man søke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke for å virke demotiverende men i oslo kommune er det så godt som umulig å få bhg plass. jo mer sentralt jo verre blir det...

selv bor jeg 30 min fra oslo å har fått ALLE plassene jeg sendte søknad til både i egen kommune og i nabokommunen.

Skrevet

Vi har søkt opptak i januar for begge våre barn.

Eldste kom inn i august, 8 mnd etter.

Yngste har ikke kommet inn enda, men vil mest sannsynlig komme inn pga søskenprioritet. Bhg er nyoppstartet og har mange ledige plasser.

Det er altså lurest å søke på en nyoppstartet bhg, om mulig.

Skrevet

Vi håper også på bhgstart i Oslo januar 2012, men det er så lenge til at det bekymer meg ikke nå. Jeg regner med å få plass på storebrors bhg, den er relativt ny og stor 8 avd. Jeg forventer å få plass, og skjer ikke det (vet vi ikke har krav på det, ) må vi tenke alternativt, men er positiv. Må jo bare være det. Jeg håper også vi får samme bhg, blir vanskelig å rekke jobb kl 08.00 hvs jeg må levere i to bhg og de åpner kl 07.30 ( i vår bydel) faren jobber natt så han kan ikke levere.

Skrevet

Vi har søkt om barnehageplass for mini fra januar 2011, og har ikke fått plass..... Veeeeeldig kipt, og dette har "ødelagt" alle planer om å gå tilbake til jobb i januar. Mini blir 1 år på Nyttårsaften. Det var et nytt opptak i går, og håper med fingrene krysset, at kanskje vi fikk plass da. Skal ringe på mandag.....

Storebror er født i august, og fikk førstevalg bhg ved hovedopptaket påfølgende år. Det samme gjorde alle de andre barna i hans barselgruppe, og jeg trodde det derfor ville gå greitt å få mini inn i bgh også, selv om det var i januar. Hadde jeg visst at det skulle bli vanskelig, så hadde jeg søkt plass for mini fra august i år, og søkt om permisjon til januar. Vet det er flere andre vinter-barn som har gjort dette.

Skrevet

Gemte å si at vi søkte på hele 7 barnehager, og alikevel ikke fikk plass i en eneste en!!!!

Skrevet

Det er alltids et håp å få plass i private familiebarnehager, for de bestemmer selv hvem de vil tilby plass til. Når jeg ikke fikk plass i kommunal barnehage for min førstefødte ringte jeg rundt og sendte info- og skrytemail om oss, og slik fikk jeg tilbud om plass på bare en uke.

De har også ledige plasser i løpet av året ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...