Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #1 Skrevet 17. desember 2010 Vi har et barn på litt over to år som, ikke med måte, er i trassalderen! Han har en helt vanvittig vilje! Vi har vært med på raseriutbrudd ved måltid, i butikken, ved påkledning, henting/bringing i barnehagen....ja, stort sett OVERALT, når som helst, for ingenting og mange ganger daglig! MEN de siste ukene har samboeren min lært oss å takle han! Hurra! Orker ikke komme med noen velmenende råd her, for skjønner godt at dere er lei av å høre: "Det er bare å gjøre det slik!". Vi har prøvd ut tusen tekniker og metoder og har nå funnet en fin blanding som fungerer for oss:-) Raserianfallene er MYE kortere og halvert tuuuusen ganger. Max ett per dag! :-) Det er hååååp!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #2 Skrevet 17. desember 2010 ...men det hadde jo kanskje vært en fordel å si HVA som fungerer?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 Fortell Fortell!! Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #4 Skrevet 17. desember 2010 fortell gjerne hva som funker for dere!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #5 Skrevet 17. desember 2010 Hjelper det for tvillinger også?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #6 Skrevet 17. desember 2010 Vil veldig gjerne høre deres erfaringer
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #7 Skrevet 17. desember 2010 Men det er akkurat det som er så vanskelig. Det var ingen mirakelkur, men en blanding av å noen ganger bare bestemme hva han skal gjøre, og når. Og noen ganger la han bestemme. Feks nå SKAL vi gå på badet og bytte bleie, men du kan få bestemme hva du vil ha med deg. Da tar han ofte med seg en leke eller noe. Vi bruker MASSE skryt, og jobber med å være i forkant. Truer ALDRI, men frister gjerne med ting. Hvis han ikke vil kle på seg så frister vi alltid med det som skal skje etterpå. Feks at vi skal ut å kjøre bil. Vi gir han to sjanser hvis han feks tøyser ved matbordet, så er måltidet over. Dette kan høres strengt ut, men alt i sin kontekst. Vi sender han ikke fra måltiden hver dag eller noe, men vi setter TYDELIGE grenser som han etterhvert har lært seg:-) HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2010 #10 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har ingen tro på EN metode som fungerer på alle. Barn responderer på ulike ting. Jeg stiller meg feks meget kritisk til SOS nannyhjelpen eller hva det heter. Jeg tror det hele bunner i relasjoner og at man først måå jobbe for å få en god relasjon og etterpå ta i bruk metoder og tekniker. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå